Virus of geen virus????

Klinkt als een virus, wellicht het sircam virus, maar ook andere virussen kunnen bestanden via email versturen.

Voor info over sircam:
Zie onder “nieuws en informatie”
Topic: Virus via e-mail

Kijk anders eens op:
http://antivirus.pagina.nl

, er zijn meerdere sites te vinden die on-line je pc kunnen scannen.

Succes,

groet Robinhawk

Hi
Ik heb grote probleem, messchien jullie kunnen mij helpen. Vanaf drie dag geleden mijn word documenten gaan van zelf via
e-mail naar mensen dat ik ooit naar hun e-mail gestuurd heb, het kan naar onbekende mensen ook gegaan.

A.U.B help

Hi
Ik heb topic (Virus via e-mail) gelezen en vervolgens een virus scan gedaan maar alles is in orde.
Ik heb paar dag geleden een e-mail gekregen van ARTClub met een attachment die kan niet open maken, ik denk daardoor die ellende.

In iedere geval bedankt voor reactie.

Satwatch1

ik zou maar eens even snel norton antivirus of een andere fatsoenlijke scanner installeren. Norton detecteerd dit virus in ieder geval wel. Daar ben ik de afgelopen 2 weken wel ongeveer 3500 keer achter gekomen

Toxic[Q]

Yep norton ik gebruik het ook en werkt perfecto..

Ik heb net Norten geupdat en inderdaad heb ik 22 infectet files gevonden.
Bedankt voor help.

satwatch1

Er is geen betere
lijkt wel een wasmiddelen reclame
Maar inderdaad norton is ook voor mij de beste

Robbie

Goede scanner en uiteraard regelmatig liefst dagelijks een update ophalen.
Verder geen attachments van vreemde accepteren

Norton is NIET de beste virusscanner!
Dat kan ook niet want de beste scanner bestaat namelijk gewoon niet!
Norton is wel een goede scanner, groot nadeel van NAV is dat de scanner behoorlijk je computer kan afremmen.
Dit blijft een nadeel van NAV.
Ook zijn de virusupdates nogal groot dus voor modemgebruikers zoals ik een nadeel.
Ik gebruik InoculateIT van Computer Associates, ook niet de perfecte scanner maar wel lekker klein.
Hij is gratis en elke paar dagen een update van ongeveer 600KB groot.

Iemand al last gehad van Red worm?

Greetz

Maantje

Het afremmen van een virusscanner word veroorzaakt door de realtime scan.Best zet men deze uit.Als je regelmatig een virusscan uitvoerd is dit geen probleem.E-mail en downloadscan kan men best laten aan staan,als je dan een bijlage aanklikt zal je wel verwittigd worden als deze een virus bevat.Ikzelf werk met Mcafee en had ook problemen met een trage pc,eens de realtime scan uit staat werkt alles normaal.Logisch want een realtimescan werkt eigenlijk op de achtergrond.
Greetings Jacko

ik gebruik panda antivirus en ben er heel tevreden over.die vertraagd mijn pc niet,en kan heel wat virussen aan.

Hoi ik heb ook de laatste dagen problemen met mijn emails. Ik krijg emails van “boze” mensen die dreigen mijn ISP te mailen. Ik zou effe een kort stukje laten zijn.

At 10:09 2001-08-01 +0200, you wrote:
>Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
>Content-Disposition: message text
>
>Hi! How are you?
>
>I send you this file in order to have your advice
>
>See you later. Thanks

I DON`T KNOW YOU!!!

I DON´T WANT MAIL FROM YOU!!!

YOU SEND A MAIL WITH A ATTACHED FILE THAT CONTAINED VIRU!!!

IF YOU SEND ME NY MORE MAIL I WILL CONTACT YOUR ISP SO YOU
WILL BE BANNED!!!

Ik snap er zo ook niets meer van. Heb toch maar effe met mijn isdn gauw 13meg naar binnen gesleept. Ik wwet niet of MacAfee een goeie scanner is. Leek mij wel up to date. Er werd geen virus geconstateerd.

die text die jij laat zien is een virus.
ik heb hem hier ook al ongeveer 25 keer gehad.
installeer norton en je problemen zijn van de baan.
groeten

[02-08-2001: Message edited by: steven94]

Hoi,
Ben het volledig eens met digital_sat_2001 ,gebruik nu ook al een tweetal jaar panda A-Virus.Het grote voordeel van panda is, dat 's middags sprake van een nieuw aanstormend virus, 's avonds de nieuwe update files tegen het betreffende virus reeds te downloaden zijn.
m.a.w. dagelijkse updates met de nieuwste files, wie doet beter???

Ik gebruik zelf al een jaar of 2 een scanner genaamd Norman Virus Control, ooit officieel gekocht (jaja, u leest het goed!) als Thunderbyte! Maar die gasten zijn zo snel met hun upgrades, dat het lijkt of ze de virussen zelf verzinnen!
Ik vind Norton inderdaad nogal vertragen. En dan nog een tip: gebruik als Firewall Zonealarm: it’s free en echt heel simpel maar o zo doeltreffend.

Mazzul

Norton het beste ???

Ja Dag Jan.

In mijn geval de slechtste investering ooit.

Doe je hem instaleren, heb je al kans dat de boel fout loopt.
Na een eindelijk goede instal en maanden gebruik met geregelt een update uit voeren, heeft men daags na de laatste update (vorige week donderdag) al last van een virus. (denk ik toch).

Al mijn bestanden op c: en D: hernoemd naar een willekeurige reeks hoofdletters met als extensie *.666

Oplossing clean format c: & d: :alles opnieuw installeren met een twee andere viruscheckers erbij en maar hopen dat alles nu blijft werken.

Dit was al de tweede maal dat NORTON zijn werk niet deed. De eerste keer gelukkig zonder infectie.

NAV is ook mijn favoriet, maar er zitten wel 2 irritante bugs in.
Eentje waardoor je niet altijd de laatste update binnenkrijgt. Norton wil namelijk updates in een bepaalde volgorde installeren en als je nu een update draait maar de voorlaatste (of nog oudere) niet hebt geïnstalleerd, dan installeert hij alleen die oudere als eerste.
Je kunt het nergens aan zien, maar alleen door proberen uitvinden.
Dus na een handmatige update altijd nog eens een 2e keer een update-request doen. Pas wanneer Norton roept dat je up-to-date bent, ben je het ook werkelijk.
De tweede bug betreft de kontrole op email virussen. Norton gaat nog wel eens de mist in bij de real-time scan tijdens het openen van attachments. Alleen wanneer je het attachment eerst naar schijf hebt gesaved en (nog voor 'm te openen uiteraard) er dan de virusscanner op los laat, ben je verzekerd van het juiste resultaat.
Ik heb hier meegemaakt dat een attachment als onderdeel van de email voor virusvrij werd verklaard, terwijl diezelfde attachment na het saven als diskbestand wel een virus bevatte volgens NAV.
Het is maar dat je het weet.
Bye
Duwgati

Op mijn werk hebben we ook Norton draaien (wordt upgedate via de server) maar die vertraagt niet merkbaar. Maar dit scheelt ook per pc.

Vooral met McAfeee merkte ik dat wel, op de ene pc geen last op een andere niet meer vooruit te branden…

McAfee heeft de ‘onhebbelijkheid’ om in de AUTOEXEC.BAT een tweetal regels in te voegen om in DOS modus te kunnen beschermen.
Verwijder deze twee regels en de trage opstart is verleden tijd..

red worm..m’n zus werkt in de gezondheidszorg met vertrouwelijke gegevens en die heeft die KL*T* worm verstuurd naar iedereen die in het e-mail bestand stond.
weg vertrouwelijk.