Normaal gesproken komen ze aan het begin van het nieuwe jaar maar dat is zo cliché.
Omdat een bekend spreekwoord zegt: “Verbeter de wereld en begin met jezelf” heb ik besloten zelf het goede voorbeeld te geven en volgende zaken hier op het board te veranderen:
Alle geblokkeerde IP’s worden met ingang van morgen verwijderd.
Alle geblokkeerde e-mail adressen die ik de afgelopen maanden aan de lijst van gratis e-mail adressen heb toegevoegd worden eveneens verwijderd.
Alle Nederlandse collega boards worden morgen weer toegevoegd aan de link-pagina.
Alle verwijderde of geblokkeerde member accounts worden weer vrij geschakeld of toegelaten.
De reden van deze voornemens is volgende:
Afgelopen zondag heb ik met diverse mensen op de bijeenkomst gepraat zonder dat zij wisten wie ik was. Daar kwamen natuurlijk ook de ruzies en meningsverschillen met enkele andere groepjes en boards aan bod. Eigenlijk vonden alle mensen die ruzies maar grote onzin omdat het niets met onze hobby te maken heeft.
Ik ben die zaken zelf ook al lange tijd helemaal zat omdat we vaak meer lijken op een grote kindercrèche (daar bedoel ik alle partijen mee) als een groep satelliet enthousiastelingen.
De afgelopen bijeenkomst deed mijn ogen even goed open want daar heb ik gemerkt dat het veel leuker is om gewoon met iedereen leuk over de hobby te kunnen praten als me bezig te houden met een stelletje oproerstokers die enkel en alleen op het internet zo’n grote mond hebben. Zo’n lelijk berichtje schrijven heb je geen lef voor nodig want niemand kan direct een weerwoord geven en vaak gebeurt het ook onder een of andere schuilnaam. Niemand kan zien of te zit te flippen achter de PC en het liefst de tegenpartij naar de eeuwige jachtvelden wilt sturen, of je misschien juist alleen wat positieve kritiek wilt uiten. Aangezien de afgelopen weken al bewezen hebben dat er genoeg rottigheid is op deze wereld, denk ik dat wij zolang wij ons hier of op een ander board ophouden ons alleen moeten concentreren op hoe we op zo leuk en sportief mogelijke mannier met onze hobby bezig kunnen zijn. Rotzooi trappen en zeuren hebben we tenslotte helemaal niets aan.
Zonder andere boards en groepen tot een zelfde actie te verplichten, ga ik hopelijk met volledige ondersteuning van de moderators een andere weg in. Natuurlijk hoop ik dat de rest ook inziet dat de huidige strubbelingen helemaal niet bijdragen aan onze hobby en dezelfde weg inslaan, maar wij geven in iedere geval met deze voornemens het goede voorbeeld.
Mochten er na morgen nog mensen zijn die in de afgelopen maanden verwijderd zijn en hun oude account niet kunnen gebruiken verzoek ik die mij even een e-mail te sturen. Ik zal er dan alles aan doen om die accounts in ere te herstellen.
Ik kom regelmatig met veel plezier op de vershillende boards, en zowel op de meeting in Oosterhout als afgelopen zondag in Breda is het toch maar weer eens duidelijk geworden waar het allemaal om draait: De satHOBBY. Zolang we dit maar voor ogen houden staan vele mogelijkheden open volgens mij. Goede zet Toxic[Q]!
Toppie, ging er inderdaad op lijken alsof we een “verboden” hobby board waren en dingen deden die het daglicht nietkonden verdragen.
Openheid en geen filtering. Iedereen is verantwoordlijk voor zijn eigen posting en de lui die rotzooi of chaos willen creeren hou je toch. Negeren komt harder aan dan een reply te geven op een onzinnige posting.
Sat4all is op de goede weg, en de tijd zal leren wat wijsheid is.
Als je het een beetje na gaat is het toch niet zo slecht hier.
Ik heb gisteren nog met een of ander pietje precies gehad over de verschillende sat-sites.
Blijkelijk viel SAT4All uit de boot doch als je ziet dat er verschillende mensen elkaar voorthelpen zonder dat men mekaar echt kent.
Laat die doordachte pummels hun geluk op hun board vieren,zolang ze ons maar gerust laten en we mekander kunnen voorthelpen waar we kunnen,…
Keep in mind,Nobody’s perfect…
Boerkeaas TOXIC Q. Prima initiatief…
Dank U wel voor alles en wat nog gaat komen…
Ik hem het altijd al geweten,ik had minister van slijmballen moeten worden…G.Verhofstad
zeer goed iemand moet toch het goede voorbeeld geven. meschien kunnen we zo in de toekomst eens iets samen regelen.een nationale gebruikers dag of zo?
het gaat toch om een ding en dat is lol hebben in onze hobby
bedoel je nou minder zwart kijken of minder zwart kijken.
Erg dubbelzinnig allemaal hoor
Cya!
Teebee
tja wat minder zwart z’ tje klaarmaken vanaf van de week voor jou denk ik haha
ennehhh dat bannen van de site zch dat gebeurd hier wel erg snel
zolang je niet bepaalde piepels in de haren strijkt hier is het goed zodra je dat wel doet wordt je er van af gefikkerd.
trouwens erg simpel op te lossen hoor ik was met een minuut of 2 al weer op het board.
Ik vindt dat bannen een slechte zaak is.
Ik denk dat dit gebeurd omdat achter het hele sat4all verhaal een lekkere commerciele
bende aan de gang is. En da’s ook niet zo erg per slot van rekening draait het leven om de duit en de fluit.
maaarrrrrr kom er dan gewoon voor uit want het is helemaal niet erg om lekker bussiness
te doen. (doet de bakker ook…)
In ieder geval een goed streven toxic teebee
om ook eens de spiegel voor te houden…
en je leven te beteren, mischien komen er dan wel wat meer bezoekers…
kijk de hits ach da’s nie zo moeilijk op een board iedere klik op een lees stukje is een hit.
kijk eens naar je unieke bezoekers..
en als je maar blijft bannen hou je vanzelf niemand meer over.
trouwens is het al bekend en gepost op de site dat binnen nu en een paar dagen
de z met een heel simpel boardje klaargemaakt kan worden om gepatched te worden door de hobbieist zelf en dat dat waarschijnlijk deze week nog echt publiek gemaakt kan worden…
De 5400 dus ook goedkoper zal worden.
Men kan dus beter even wachten met het kopen van een z nu!!!
(o ja zo’n interfacje kost geen drol…
En weet je hoe dat nu komt???
omdat er uitlatingen gedaan zijn dat er bepaalde mensen zofgenaamd maaaaaannnddddeeeen op een zolderkamertje zouden moeten zitten om de z te kunnen patchen…
Da’s nie waar als de onderdeeltjes eerder beschikbaar waren geweest zou het waarschijnlijk maar een half dagje werk zijn geweest.
(NOU MAAR HOPEN DAT IK NIET GEBANNED WORDT)
(o ja en als de nieuwe versie komt zonder connectortje ach da’s ook al opgelost)
Ik ben erg benieuwd naar uitwerking van de goede voornemens.
Voor zover mij bekend heb ik met niemand binnen de satbranche problemen, andersom komt het helaas wel voor maar dat beperkt zich gelukkig tot een paar moderators.
Als ik het goed begrijp is nu dus dat laatste stukje ook weer opgelost ?
Ik denk dat het verstandig is alleen op dit stukje van het bericht van humaxjan in te gaan:
kijk de hits ach da’s nie zo moeilijk op een board iedere klik op een lees stukje is een hit.
kijk eens naar je unieke bezoekers..
en als je maar blijft bannen hou je vanzelf niemand meer over.
Voor jouw informatie. Gisterenavond zaten hier 96 man tegelijkertijd online. Dat heeft geen enkel satelliet board in Nederland ooit klaar gespeelt. De bandbreedte die dit board dagelijks trekt is bijna 2 Gigabyte. Dat is meer als het ooit geweest is.
Sat4all wordt alleen maar vaker bezocht. We hebben meer aktieve leden als ooit tevoren.
Ook de visits (dus niet de hits die onderaan het board staan maar die op onze statistieken pagina staan die alleen wij kunnen zien) zijn meer dan ooit! Dat zie je ook meteen als je net voor 24.00uur even op “Today’s Active Topics” drukt. Dan zie je wat voor een waslijst postings er die dag weer geweest is . Juist omdat we het hier over de hobby hebben en mensen die de zaak komen verstieren na een waarschuwing buiten zetten. Daar ga ik nu wat soepeler mee om en maak alle oude bans ongedaan. Dat wil niet zeggen dat deze mensen zich net als jij niet aan de regels hoeven te houden. Die fatsoensregels gelden ook voor jou.
Goeie zaak ToxiC(Q), maar blijf op je hoede dat niet weer de onruststokers hun kans zien om de boel op te gaan naaien (maar dat kunnen we gerust aan je overlaten, dat op je hoede wezen bedoel ik).
Hummiejan gaat al weer hard de verkeerde kant op. Tsja…het moet van beide kanten komen.