Hallo allemaal,
we hebben vandaag een brief ontvangen van onze verhuurder (woonbedrijf te Eindhoven) en die meld dat ze onderhoud aan de woningen gaan uitvoeren. Een van de taken (onaangekondigd) is het vervangen/repareren van het dak. Na dit onderhoud mogen geen schotels meer op het dak geplaatst worden. Men zegt dat je het aan een paal mag monteren maar dan ook niet hoger dan de schutting.
Achterin de thuis kan ik mijn schotel niet plaatsen, waar staat een gebouw voor in de weg. En om nou mijn terras om te toveren tot ontvangst platform is nou ook niet echt wenselijk. We willen nog wel graag op het terras zitten zonder de gehele tijd om de schotel heen te lopen.
Uiteraard heb ik als menig satelliet hobbyist al aardig wat Euro’s in ontvangst apparatuur gestoken. Nu dus de vraag, mogen ze dit ueberhaubt wettelijk wel doen? Ik weet dat er wetten zijn dat je je schotel niet hoger dan 3m boven het dak mag laten uit komen en niet zichtbaar mag zijn aan de ‘voorkant’. Ook zie ik aardig wat schotel langs de muren e.d. gemonteerd bij andere bewoners in de wijk. B.v. https://maps.google.com/?ll=51.440687,5.524814&spn=0.011944,0.027981&t=m&z=16&layer=c&cbll=51.440718,5.525119&panoid=sxHP1cqDfrxAWwOFAI1MAQ&cbp=12,344.31,0,-1.88
(Spot the 2de schotel, de eerste is duidelijk, klein en wit, de zwarte grotere is daar rechts van )
Uitgezonderd dat die eventueel koophuizen zijn, mogen dit zomaar doen? Ik begrijp heel goed waarom ze dit doen hoor, ze willen het dak langer goed houden, maar om dan meteen te zeggen ‘dat mag niet’. Ik denk dat er op zijn minst een nieuwe huur overeenkomst moet komen?