Vandaag een middagje op het dak geweest om mijn schotel opnieuw uit te richten. Graag zou ik mijn signaal sterktes eens vergelijken met andere Dreambox en Triax gebruikers.
Situatie:
Dreambox 7020HD
Triax 78
Canal Digitaal Duo Twin LNB voor 19.2 en 23.5
Ca 30 meter coax
Dit keer de 23,5 LNB in de houder gezet omdat ik op de HD kanalen maximaal signaal wil hebben.
Na maximaal afstellen meet ik de volgende waarden op de Dreambox:
RTL4 HD op 23.5 SNR 14.0 db AGC 17%
RTL4 SD op 19.5 SNR 13.0 db AGC 30%
Wanneer ik de de 19.5 LNB in de houder stop scheelt dit ongeveer 3 db. De 19.2 signalen gaan 2.5 db omhoog en de 23.5 signalen gaan 2.5 db omlaag. Ik heb de schotel uitgericht met de app dreaMote op de iPhone, hier zit een satfinder op.
Ik ben benieuwd naar mensen die een soortgelijke opstelling hebben en hun waarden. Ik heb zelf het idee dat het beter moet kunnen…
Ik maak nu bijna een jaar gebruik van mijn Dreambox DM800 HD PVR, en na lang tobben en dingen proberen haal ik onderstaande tevoorschijn. Echter heb ik nog steeds (met vlagen) beeldproblemen zoals freezes en strepen bij snelle beelden. Als iemand hier de oplossing voor weet maak je mij dol gelukkig
Sinds ik ben overgegaan van de DMM800HD-PVR met OpenPli 2.1 naar de DMM8000HD en DMM800SE met OpenPli 4.0 krijgt i, ook heel andere waarden dan ik gewend was.. Vroeger SNR 85 AGC 81 en nu SNR 99 soms 100 en AGC 18 tot 31.. Verder prima beeld en geen uitval of zo. Lijkt mij een beetje of die AGC waarden door OpenPli verkeerd worden weergegeven.. Dus AGC = 100-13 geeft 87.. Is maar een idee,
Sinds ik ben overgegaan van de DMM800HD-PVR met OpenPli 2.1 naar de DMM8000HD en DMM800SE met OpenPli 4.0 krijgt i, ook heel andere waarden dan ik gewend was.. Vroeger SNR 85 AGC 81 en nu SNR 99 soms 100 en AGC 18 tot 31.. Verder prima beeld en geen uitval of zo. Lijkt mij een beetje of die AGC waarden door OpenPli verkeerd worden weergegeven.. Dus AGC = 100-13 geeft 87.. Is maar een idee,
Signaal sterkte is alleen een relatieve waarde welke de schotel reflector oplevert in de LNB wanneer die reflector maximaal uitgericht is naar de satelliet positie.
Het is een waarde welke wordt afgeleid van de regelspanning van de AGC van de ontvanger.
De absolute waarde van het signaal, gemeten door de ontvanger wordt onder meer bepaald door de MF versterking van de LNB en de demping van de bekabeling en de pluggen.
De enige waarden die er echt toe doen zijn de Signal/noise verhouding en de BER.