Dreambox DM8000PVR. sedert een paar jaar in huis en eigenlijk nooit tevreden van geweest maar soit…
Enkele tijd terug merk ik dat sommige opnames blanco zijn. Geen beeld en er loopt ook geen tijd.
Ik kom er achter dat wanneer ik iets direct opneem en dan naar een andere zender zap, er geen beeld meer is.
Wanneer ik bij gewoon kijken kabel van tuner A verwijder valt het beeld weg (logisch). Ik stop nu kabel welke in tuner B zat in tuner A en terug beeld.
Conclusie: multytenne werkt. Beide kabels geven signaal en dus is er beeld.
Instellingen tuners controleren. Staan zoals ze altijd stonden-eenvoudig A/B/C/D 19.2-13.0-25.2 en 28.5 voor beide.
Ik kan dus geen twee tuners raadplegen ondanks dat ze beide signaal krijgen.
Box opnieuw geflashed met originele Dreambox image en ook eens met PLI. Het wil niet lukken.
Ik dacht…de box is stuk.
Dus VU Duo met twee tuners aangekocht.
Heb ik toch wel net hetzelfde voor!
Ik weet het echt niet meer.
Iemand met dezelfde ervaringen en de oplossing?
De nieuwe ontvanger is gelukkig niet verloren. Vrouw wil al langer TV in de slaapkamer.
Dus een CI module kan maar 1 zender tegelijk decoderen?
NU begin ik te twijfelen maar ik dacht deze net gekocht te hebben omdat ik voorgaand probleem had met softcam en dacht dit zo op te kunnen lossen. Ik schrijf dat ik twijfel. Heb de laatste weken al zoveel geprutst en herbegonnen dat ik niet meer weet wat ik waarom heb gedaan
Ik heb nu net een heractivatie aangevraagd met de kaart in de CI module.
Softcam is een optie moest dit het probleem oplossen maar hoe krijg je deze op de standaard image van de VU+SOLO2 (mij gemist, is geen duo).
Heb je ook de softcam gekozen in het softcam/ci menu ?
Softcam is Ccam, de standaard bij PLI.
Na heropstarten van de box wil hij wil eventjes werken maar crashed binnen de kortste keren terug. je kan dan niets meer doen behalve zonder stroom zetten.
Opname en terwijl andere zender kijken lijkt wel te lukken dus dat is een positief punt. Wil dus zeggen dat de CI module van TV vlaanderen dikke dikke shit is!
Ligt het crashen aan de PLI image?? laatste versie binnengehaald.