Trined Festival 4k

Op 20-6-2026 om 21:47, SimonLeBon zei:

goed om dit topic te lezen. Ik woon zelf ook in Ridderkerk en heb wat vragen mbt Trined. Ik zit nu bij Freedom internet (via ODF) en voor tv gebruik ik nu NLZiet, DVB-S (Multiswitch met T90 schotel met 4xLNB) en wat streamingsdiensten.

Nu heb ik op de terrestrische ingang van de multiswitch een Kathrein BZD40 antenne voor DAB en DVB-T2 (FTA), FM gebruik ik niet meer.

Ik heb eigenlijk wat vragen:

-Klopt het dat het merendeel van de FTC zenders bij Trined in HD zijn?

-Hoe is de kwaliteit?

-Worden er voor DVB nog VHF-kanalen (<225MHz) gebruikt of 230MHz en hoger?

Zit eraan te denken om Trined te nemen en dmv een wisselfilter de Kathrein voor DAB en Trined voor DVB-C in te zetten.

240 mhz laagste en 624 mhz actueel de hoogste frequentie. Groot aantal FTC zenders, alles vrijwel alles HD. Er zijn enkele sd zenders nog in de andere pakketten en ook is er een sd zenderlijst,

de kwaliteit is subliem. Althans na opvoeren signaal sterkte lagere frequenties bij mij of misschien in Ridderkerk of een deel ervan? Dat blijft gissen waarom de RF feed in eerste instantie te zwak was,

FM radio op 16 kanalen, na klagen van mij heb ik het idee dat de geluidskwaliteit die eerst vreemd was, nu is verbeterd.

wel op Brabant afgestemd pakket. Zeer veel lokale omroepen uut Brabant en Limburg en omroep Brabant radio op 106,9 mhz. Maar kniesoor die er op let, lokale omroep slor ridderkerk ontbreekt nog.

fm pakket op 88.9 91.1 91.6 92.9 93,4 94.0 94,9 95,9 96,4 97.4 99.4 100.1 103.1 104.4 105,4 106.9

1 like

Ah, thanks, ga ik toch maar eens kijken of ik nog ergens een wisselfilter VHF BIII/UHF kan vinden om Trined met DAB te combineren. Mijn keuze was ook al een keer op Trined gevallen toen E-Fiber glasvezel in Ridderkerk zou gaan aanleggen, maar dat is destijds niet doorgegaan doordat er te weinig interesse was.

1 like

Op 23-6-2026 om 22:40, Schotelspeller zei:

240 mhz laagste en 624 mhz actueel de hoogste frequentie.

Ik zag in een ander topic dat je de Axing TVS 5-03 had, begint deze bij de UHF ingang op 240MHZ (kan 13?) of 470MHz (kan 21)

Het werd 2 september en ik ben weer terug bij af! Alles onder de 350 mhz weer teruggevallen naar te zwak signaal! Ik heb aan mijn zijde uiteraard niets veranderd!

Het hele verhaal is identiek als waar ik het topic mee startte! Hoe zou dit toch kunnen gebeuren?

Morgen proberen het de klantenservice van Trined aan hun verstand te brengen, als die net zo betweterig en tegelijk technisch onwetend zijn als vorige keer kan dat nog “leuk’ worden.

Het valt me wel op dat ze werkzaamheden op 8/9 september aankondigen voor ODF RIDDERKERK

Update, heel verhaal gestuurd van de ervaring en meteen laten doorzetten naar de techniek.

Het werd opgelost aan het begin van de avond: alle signalen weer op peil.

Probeer dat maar eens bij de Ziggo’s van dit land.