ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende, ik heb sinds een kleine week geen beeld meer op de meerderheid van de zenders.
Ik gebruik al jaren zonder problemen de TF7700HSCI, maar sinds kort krijg ik op vrijwel alle zenders van mij Canal Digitaal pakket de melding
''GEEN OF GECODEERDE UITZENDING!"
BVN en enkele regionale omroepen doen het wel gewoon en ook op enkele buitenlanders heb ik perfect beeld. Aan de stond van de schotel (duo lnb) ligt het niet.
Na contact met de CD helpdesk en het doorlopen van de standaard dingen (ontvangen 30 sec uit, signaal opnieuw sturen, zenders opnieuw zoeken) adviseerden ze me de kaart te proberen in een gecertificeerde ontvanger zodat de kaart de update zou krijgen en deze het weer moest doen in mijn Topfield.
Ik heb de kaart geprobeerd in een Rebox en deze er 2 dagen in laten zitten, werkte prima en heb toen ook het signaal opnieuw laten sturen.
Als ik de kaart echter weer in de TF doe is het nog steeds het zelfde verhaal. Ook de standaard dingen weer gedaan, maar geen resultaat.
Zie ik nog iets over het hoofd? Heb ik een update gemist of moet ik firmware updaten?
Ik zit klem, hopelijk heeft iemand advies voor me wat te doen.
Je zou eens kunnen controleren of de juiste encryptie is ingesteld. Vanuit het menu dat je beschrijft moet je naar “CAS” gaan en daar moet “Mosaic S” op “ON” staan, alle andere kunnen het beste op “OFF” staan. Mosaic S staat voor Mediaguard.
Het lijkt er op dat de module defect is, maar dat is zo moeilijk te beoordelen. Je zou eigenlijk de module in een andere receiver moeten testen. Is er bij jou in de buurt een dealer waar dat kan?