in de nieuws brief van augutus is het vogende te lezen:
Citaat:
WIJZIGINGEN PER 1 AUGUSTUS 2007
De zenders TMF en Jetix verhuizen van het Set Top Box-pakket naar het Basis-pakket. De klassieke zender Mezzo zal uit het Basis-pakket verdwijnen en worden toegevoegd aan het Familie-pakket, het Entertainment-pakket en het Top-pakket. De zender Motors TV zal van het Familie-pakket naar het Entertainment-pakket verhuizen.
Hier zouden een heleboel mensen niet blij mee zijn
Tsja, zoals zo vaak gezegd CDS is geen filantropische instelling. Als zenders meer geld vragen (en zoveel meer dat het te duur wordt voor het STB-pakket) zullen ze wel moeten. Sommige mensen schijnen het niet leuk te vinden, maar ook CDS moet winst maken.
Dit onderwerp is hier overigens al lang en breed besproken.
Er is al een pakket met alleen Nederland 1-3, dat is het FTV-pakket, alleen een kaartje aanschaffen en verder geen abonnement. De publieken moeten namelijk gratis te zien zijn.
Ik ben ook eens benieuwd of Jetix en TMF morgenvroeg op zwart zal gaan bij de kijkers met een Settopboxabonnement.
Ik kijk eigenlijk wel nooit naar Jetix, maar ik zal het wel merken als ik morgen geen TMF meer heb, Jetix zal ik niet kunnen controleren aangezien ik 5.50u al vertrek om te gaan werken en ik kom pas thuis 17.40u
Eindelijk zeg…TMF naar het basispakket werd hoog tijd: de rest van MTV zat daar ook al in. Yetix is van Disney uiteindelijk; verbaast me ook niets als je ziet dat die in andere landen ook in veel duurdere pakketten zit. Mezzo in het basispakket was ook een (vreemde) oude regeling want zelfs bij het Franse CanalSat zat die alleen in duurdere pakketten. Volstrekt logisch allemaal dat dat niet voor bijna gratis kan blijven worden aangeboden.
TMF had nog een oud contract waarmee ze FTV waren, als ik in mijn kristallen bol kijk was die periode in STB waarschijnlijk gewoon een overgangseis van MTV ofzo.
Overigens denk ik dat Jetix ook niet goedkoop meer is, gezien het feit dat ze er met CSN (in Frankrijk) (in eerste instatie) niet uitkwamen.
Mooi is dat. Abo van het basispakket 1 Euro/maand omhoog en dan weer een zender eruit. Digitenne wordt toch wel aantrekkelijk voor die verplichte Nederlandse kost.
Digitenne wordt toch wel aantrekkelijk voor die verplichte Nederlandse kost.
Hoef je daar niks te betalen dan?
2 euro minder (en goedkopere apparatuur en smartcards), en daar zit wel de VRT erbij, en kan je op 3 TV’s kijken. Als ik iemand met 2-3 CRT televisies iets moest aanraden voor Nederlandse zenders zou het geen Canal Digitaal worden.
Digitenne is momenteel 2 Euro goedkoper en de ontvanger is ook nog “gratis”, je krijgt tenminste de aanschafkosten terug. Digitenne heeft nu 300.000 abbo’s en dat is dan ook beneden verwachting. Ze hebben eerst de kosten verhoogd van 7.95 -> 9.95 en een paar maanden later weer terug naar 6.95(!)
Erg vreemde zaak(!) Maar het is nu wel de goedkoopste aanbieder(!) En dat vinden Nederlanders fijn(!)
Ehter de kwaliteit is dan wel minder dan via de satelliet daar ze nog meer zenders in netto beschikbare bandbreedte proppen.
Wil je geen Talpa, Discoveries, Jetix etc… dan is Satelliet wel nog goedkopen (4 euro en een beetje meer met SetTop pakket).
Je kunt er gewoon op w88 (is wel speculatie, koffiedik kijken) totdat Digitenne ook met een pluspakket komt… Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld 6.95 een soort SetTop pakket en 9.95 of zo voor de Discoveries, Jetix etc… want deze zenders zijn duur(!)(!)(!) maar dit zullen ze dan pas doen als er meer abbo’s zijn, dus verw8 maar dat ongeveer hetzelfde gaat gebeuren als nu CDS doet. Er moet namelijk toch nog winst gemaakt worden(!) Nu is het zieltjes winnen. En probeer daarna nog maar eens terug te komen naar CDS of o.a. de Kabel… dan weet je ook wat je weer gaat betalen (administratie/registratie/aanmeld kosten)
Dat men bij Canal Digitaal niet wakker ligt van de recente prijswijziging van KPN met haar digitenne pakket kan men lezen in het artikel van TVSatellite Canal Digitaal ziet KPN stunt niet als bedreiging