Klein vraag wat doen de fuctie’s Locked en Name protected in TopSet applicatie eigenlijk precies ? (Trouwens ik zou bijna zeggen dat jij Menthal Theo was)
Name protect zorgt ervoor dat de naam niet kan worden aangepast vanuit het edit menu van de ontvanger en soms ook door de provider. Locked is volgens mij om 2x hetzelfde kanaal te kunnen hebben met 2 verschillende namen, bvb ik (mis)gebruik een —limit— kanaal om onderscheid te maken tussen mijn eigen lijst en wat er hierna bijkomt na een scan, anders zou een scan mijn marker omzeep helpen.
Transponder 11914 H 27500 astra 19.2 met de specifieke waardes:
DVB-S2 / QPSK
9/10
pilot off
Dan deze TP scannen. eenvoudiger kan ik het niet maken, of ga eens bij de dealer langs voor een korte cursus, ben je misschien 30 euro kwijt voor een half uurtje maar dan weet je tenminste wat waar zit.
Ik wil er best iet voor uitgeven, maar als de dealer € 60,00 vraagt voor een zenderlijst in je ontvanger, dan heb ik daar geen goed woord voor over.
Dan zou ik maar eens een andere dealer gaan zoeken, waar ik me spulle vandaan haal geeft die cursus voor niks als je het daar hebt gekocht en anders voor een redelijk bijdrage. (nee niet naar vragen ook niet via pm, je googled of gouwegids maar).
Heb je geen rs232 kabel om je zender lijst eruit te halen, dan kan ik die wel aanpassen zodat je die erin kan zetten. Of ga er een halen, dat scheeld een berg centen.
Henri, even ter aanvulling de rs232 dient wel een nul-modemkabel te zijn. Op deze mannier (via de computer) is de zenderlijst veel makkelijker te bewerken. Gaat echt lukken.