De maatschappij is gewoon verpest door GSM`s en tablet PC´s.
Heb laatst een reportage gezien op TV, er kwam naar voor, dat meer als de helft van de mensen verslaafd is aan die apparaten en sommigen slapen maar 2½ uur per dag. Je moet toch bereikbaar zijn?.
En al die stress kippen komen op den duur bij de dokter en wie betaalt dat, ja ook ik, d.m.v. de premie.
Ze gaan ook overal zitten, tot in de met rust verplichte coupe in de trein. Zeg je er iets van,
krijg je een antwoord in de trant van, zit niet te zeiken man.
Als om een of andere reden het apparaat het even niet doet, schieten ze in de stress.
IK BEN NIET BEREIKBAAR!!!, nou en? denk ik dan.
Overal willen ze bij horen, Facebook, Twitter en zelfs de NPO jaagt dit fenomeen aan, met het 2e scherm.
GOd, god, wat een zielig gedoe. En dan denken dat ze vrienden hebben op Facebook, even iemand er bij zetten en weer een vriend.
Echte vriendschap bouw je op, maar niet via Tablet of GSM.
Het ergste er van is, dat je nergens meer rustig kunt zitten, niet in de bus, niet in de wachtkamer bij dokter of tandarts, in het park, op het strand, NERGENS.
Ik vind het van een onbeschoftheid die niet is te filmen, waarom moet ik deel zijn van een ander zijn gesprekken en privé leven?.
Nee, daar wordt niet aan gedacht.
Mijn gewone telefoon gebruik ik nooit, niemand kent dit nummer en GSM staat ALTIJD uit**, die neem ik mee als ik de bergen in rij met mijn scooter.
Mocht er dan onverhoopt iets gebeuren, dan kan ik bellen.
Willen de mensen mij bereiken, dan komen ze maar langs en de koffie staat altijd klaar.
** En, nee ik ben geen kluizenaar en kom gewoon onder de mensen, maar dan écht sociaal.