Sony RDR-HX 1010 probleem

hier een probleem met mijn sony rdr-hx 1010 , gekocht nieuw 2006 dus een oudje maar deed het

tot afgelopen donderdag , kon niet branden , afspelen gaat ben met AI bezig geweest kwam er niet uit , nu heb ik nog een sony rdr- hx 710 die alles nog doet .ik ben bezig geweest om een filmbestand over te zetten van de 1010 naar de 710 maar ik kom er niet uit , in de handleiding staat van alles maar niet de aansluitingen die ik nodig heb welke kabel naar welke sony om een bestand over te zetten naar een andere sony , welke sony man of andere man weet hoe ik dat moet doen

https://www.sony.be/nl/electronics/support/home-video-dvd-players-recorders/rdr-hx1010/faqs

bedankt voor de info maar ik ben er niet veel wijzer van geworden

Ik ken dit model niet, maar heb wel een aantal jaren bij de sony service kreta gewerkt. speciaal op de cd/md enzo. Is wel 25 jaar geleden, maar zeker moet de lens schoon zijn, en anders zal het de laser zelf zijn. Ook smd condensatoren van sony zijn niet zo best.

wat zijn de smd condensatoren en waar precies zitten ze ik heb de 1010 al open gehad maar er zitten er nogal wat , ik heb met AI contact gehad die heeft ook vel advies gegeven voor het brandstation deze kan niet uitgewisseld worden met een universele , deze brander heeft veel electronica ??? erin zitten , heb de brander er al uit gehad maar moeilijk om vanboven open te maken , vraag mij af als ik zo een laser schoonmaak dvd erin laat draaien of dat werkt , graag uw mening hierover

Ik heb geen idee. Doe al meer dan 25 jaar geen audio en video reparaties meer. Alleen medische apparatuur. Succes.

SMD betekent surface mounted device, componenten zonder aansluitdraden die direct op de printbanen zijn gemonteerd.

Wanneer je dit apparaat nog werkend wilt maken zijn speciale soldeerstations nodig en gedegen kennis van de materie.

aanvullend Capacitor - Wikipedia

die zijn er ook als solid state dus zonder dat ze gaan lekken, wel een stukje duurder dan de doorsnee elco Elektrolytische condensator - Wikipedia

ik heb ondertussen info verzameld waar die smd zitten namelijk in de dvd brander zelf , daar zitten twee silver kleurige aluminium tonnetjes , deze zijn nogal eens het probleem als je onderaan bij de pootjes kijkt en je ziet een lekkage dan zijn ze dood , het kan ook zo zijn dat de smd zijn gaan lekken en dat de printplaat als is aangetast (door zuur0 dat het echt einde oefening is BIJ DEZE

ga er een paar dagen later aan beginnen , het is geen haast ik heb genoeg reserve sony rdr-hx afspelen en opnemen maar alleen twee zijn uitgerust met een playlist en juist eentje kreeg dit probleem

Zelf prutsen, zonder enige kennis en apperatuur, is vrij zinloos. Ga ermee naar een Repair Cafe.

oke dat is ook een goed idee , bij mij vlakbij , een keer in de maand , maar weet niet of ze dat in een paar uur kunnen repareren en of er iemand is die daar verstand van heeft , de mensen die dat kunnen staan niet in rijen te wachten bij repair cafe , maar niet geschoten is altijd mis :hugs:

Als jouw repair café in jouw buurt een email adres heeft en een agenda voor de afspraken (zoals wij dat hier in Maastricht hebben) kun je vooraf je probleem beschrijven en zelfs de onderdelen die nodig zijn om te vervangen benoemen.

Heerlen is overigens ook niet zo’n wereldreis om dat eventueel hier te laten doen, we hebben in het werkhuis / repair café heel competente mensen. (bijvoorbeeld Chris)

ze hebben natuurlijk geen voorraad aan elco’s liggen dus die zul je zelf moeten aanschaffen.

zou ik moeten kijken of repair cafe Heerlen een e-mail adres heeft , ben er verschillende keren geweest voor andere dingen maar echt professionele mensen ??? ja een koffie apparaat , strijk ijzer gewone huis,tuin, keuken dingen , maar zal eens zoeken voor een mail adres , en zal dan ook zelf moeten kijken in de dvd brander of het de smd,s zijn en wat voor waarde ze hebben, en Maastricht ja??? is ook geen wereld reis ..

kies je dag

Overigens gegevens van repaircafé Heerlen / parkstad vind ik zo op internet, echter hebben die inderdaad geen aanmelding per kalender, niet elk repaircafé is daarvan voorzien. Maar de kwalificatie die je hebt gegeven aangaande professionele mensen is geen goed begin.

Respect hoort er altijd bij en er lopen echt mensen rond met heel veel kennis en know-how alsmede desbetreffend opleidingsniveau. Die doen dat allemaal voor NOP.

Dit apparaat is wel ruim 20 jaar oud. Wie gebruikt er nu nog DVD’s? Je kan alles op een (usb) (h)disk zetten en overal mee afspelen.

Bedankt voor de info wist echt niet al ZO oud :joy:

Even info voor jou frans wat ik ermee doe

Films opnemen met RECLAMES er tussen uit halen

met die oude meuk van 20 jaar haal ik die reclames er tussen uit en brand dan met de dvd brander op een rw schijf en via de computer zet ik het over op een usb stick , ik ban allang niet meer in dat haast haast werk , en heb de tijd voor mijzelf

Goed uitgelegd FRANS ..

dat doe je ook met =>

en hebt ook nog eens de juiste audio en beeldkwaliteit.

oke ton ski dutch kan ik ook een film via de tv opnemen via cypheros ts dokter ??

ja slimmeke, dat kan als je TV een smartTV is met opname mogelijkheden naar USB Of Sim kaart

en indien je meer wilt weten over opnemen van live beelden op TV of pC kun je ook nog eens kijken naar de NCH software (Debute)

o ja voor anderen die het iteresseert, die software is als proefversie gratis voor maximaal 3 opnames overgezet / geconverteerd in MP4, maar heeft wel heel wat advertentie rommel welke de professional versie (dus betaald) niet heeft