Graag zou ik mijn solo2 met openpli verbinden met mijn server welke op windows home server 2011 draait. Om te beginnen wil ik het voor elkaar krijgen om dvd’s op de server af te spelen via de Vu.
Ik heb geen idee of het nodig is maar op de server heb ik een gebruikersaccount gemaakt welke identiek is aan de hostname van de vu+, namelijk: vusolo2. Voor dit account heb ik ingesteld dat vusolo2 volledig toegang heeft tot mijn media mappen. Voor dit account geldt: user: vuslo2, password: vu.
Als ik een windows client toevoeg aan de server wordt alles automatisch ingesteld. Moet ik voor deze niet windows client (de Vu) handmatig allerlei instellingen veranderen aan de server, zoals bij de Firewall?
De Vu geeft bij de netwerktest aan dat alles goed werkt; LAN adapter, lokaal netwerk, DHCP, IP adres, nameserver, alles staat op groen.
Op de server staan de dvd’s in de volgende map; m:\serverfolders\video’s\dvd
Op de Vu voeg ik een nieuwe netwerkverbinding toe:
Lokaal gedeelde map: dvd
Type verbinding: CIFS share
Server IP: 192.168.0 [server]
Server share: m:/serverfolders/video’s/dvd
Gebruik als HDD: nee
Verbinding opties: rw
Gebruikersnaam: vusolo2
Wachtwoord: vu
Na dit allemaal ingesteld te hebben zie ik onder verbindingsbeheer dat de verbinding wel actief is maar niet verbonden.
Wat gaat er fout? Waar ik twijfels over heb maar wat me op internet niet duidelijk wordt:
Lokaal gedeelde map: dvd CORRECT?
Server share: m:/serverfolders/video’s/dvd CORRECT?
Wordt toegang door server tegengehouden?
p.s. vanuit windows verkenner vanaf de server heb ik toegang tot de Vu (harddisk en root)