Software probleem VU duo/opstarten

Hallo,

Mijn Vu duo start op 5 sec beeld en dan krijg ik een groen scherm met software fout en gaat het rebooten en

vervolgens herhaald de vu dat

Ik draai met PLI

geprobeerd een nieuwe image erop te zetten maar dat lukt ook niet.

Ik heb de box open gemaakt om te kijken of er een gehuegen batterij inzat maar helaas

Help

Groeten,Peter

Welke skin gebruik je en heb je ook een crashlog ,misschien dat je die beter op het forum van openpli kan plaatsen

beruchte elco c807 om zeep

grtz Philip

Hallo Stevie,

De box pakt geen image meer via de usb en tijdens het opstarten kan ik ook niets meer veranderen of handelen want hij slaat gelijk weer vast

lees dit eens

http://openpli.org/forums/topic/28637-vuduo-blijft-vastlopen/

grtz Philip

Oke Philip,

is dat zeker?

Het lijkt er wel op dat er iets stuk is,wat vooral vreemd is dat je geen andere image meer in kan laden dat is zeker niet goed

misschien ook best om stekker uit te laten om verdere schade te voorkomen.

bijna elke duo krijgt te maken met elco probleem.

elco kost een paar euro(zelfs niet denk ik) en hier misschien hulp vragen om te plaatsen er is

altijd wel iemand die dat voor jou wil doen.

grtz Philip

http://openpli.org/forums/topic/23784-vu-duo-start-niet-meer-alleen-standby-led-is-aan-display-zwart/

Daar staat ook wat info over een tooltje of dat helpt ik betwijfel het

Beste allemaal,

Ik heb de elco c807 laten vervangen maar helaas

maak je gebruik van de autobackup auto install plugin als je via de usb stick een nieuwe image erop wil zetten,mocht dat zo zijn dan eerst de folder /media/hdd/backup verwijderen als je clean wil beginnen, een crashlog zou ook handig zijn om die te plaatsen die kan je vinden in de folder /media/hdd/ van welke skin maak je trouwens gebruik daar zou de fout namelijk ook kunnen zitten ?

Hallo Stevie,

De box pakt geen image meer via de usb

Probeer het eens met een andere USB-Stick.

De USB.Stick op je computer formateren in Fat32 en de drie files plaatsen in de directory /vuplus/duo/

Let op dat de USB aansluitingen aan de achterzijde van de box leeg moeten zijn, er mag geen stick of HDD aangesloten zijn.

Grts.

Ik heb de pli image kunnen plaatsen ( hij doet in ieder geval al weer wat) maar

ik wilde updaten en toen bleef hij weer hangen bij het opstarten

rode lampje blijft branden met opstarten in het display

Is het handig om eerst de media folder (Stevie) te verwijderen er een VTi image op te zetten?

Waarom wil je er met alle geweld een update op zetten als je net een nieuwe image hebt geplaatst?

Ik neem toch aan dat je de VU+Duo genomen hebt en niet de VU+Duo (old kernel)

Flash de nieuwste image (OpenPLi-3.0-beta-vuduo-20130429_usb.zip) in je box.

PS er zit wel degelijk een geheugen batterij in je decoder, die zit vastgelijmd, ga je deze toch vervangen en doe je dat niet op de juiste manier, dan is hij rijp voor de container. (lees punt 11 van de gebruiksaanwijzing)

1. Battery
    • There is danger of explosion if batteries are incorrectly replaced.
    • Replace batteries only with the same or equivalent type.

Grts.

ken jij de juiste procedure voor het flashen wel

zie flashen how to.txt

grtz Philip

ik heb het zelfde probleem gehad, ik had hem al drie jaar niet geupdate.

vu+ duo kreeg steeds meer kuren, steeds vastlopen bij aansturen draaibare schotel en ga zo maar door.

als ik de schakelaar aan de achterkant uit en weer aanzette duuurde het soms wel een uur voor hij weer opgestart was.

nieuwe sofware er opzetten lukte ook niet meer.

toen heeft iemand er nieuwe drivers in gezet en daarna de nieuwste sofware en liep weer als een zonnetje

ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr Peter

gr

Beste allemaal,

Mijn zeer geweerde dank voor alle steun en advies

Ik heb er een VTI image opgezet en gelukkig heb ik weer beeld

Allen de Hd zenders ned 1,2,3 etc doen het niet

misschien iemand nog een advies?

Gr,

Petr

petr,

welke softcam gebruik je

heb je die ook geactiveerd

en

heb je ook de config voor die softcam geladen

is wellicht een gebruikers foutje want hier gaat dat…

dus hoe je het gebruikt is belangrijk om te weten > dus te kunnen helpen

ciao