SNR en AGC zijn waardes die aangeven hoe sterk het signaal is (AGC) en de kwaliteit van het signaal (SNR). Deze waardes verschillen per zender. Bij het zappen zal je zien dat die waardes bij elk kanaal anders zijn.
Op de Vu+Duo moeten die waardes zo hoog mogelijk zijn voor het beste resultaat. Bij voorkeur boven de 75% a 80%.
Ik zou pas opnieuw gaan uitrichten als je last hebt van signaaluitval. Met een goed uitgerichte schotel kan je tijdens een flinke regenbui gewoon doorkijken. Als dat niet (meer) mogelijk is, dan is het raadzaam om opnieuw uit te richten.
Ik heb op de Hotbird (13E) en Eurobird (9E) ook lage waardes, maar zelfs dan kan ik nog doorkijken. TF1 op 9E valt bij een zware regenbui wel weg, maar dat neem ik dan voor lief.
Dat was de reden waarom ik eraan hield de file QUICKSIGNALINFO.IKG te installeren om het maximum van signaal binnen te krijgen met m’n VU+Duo als meetinstrument.
Heren, allen nogmaals dank en ik ga het advies zeker opvolgen.
Als ik dan toch opnieuw begin zit ik gelijk met nog een vraag, ik heb nu een schotel van 60cm of zo, ik heb elk geval begrepen dat dit te klein is voor Astra 23.5 .
Als ik enkel Astra 19.2 en 23.5 wil hebben met HD welke maat schotel moet ik dan mimimaal ophangen ?
heeft een grotere schotel meer voordelen ?
iemand een tip welk merk schotel ?
Ik heb een AMBQ (quad) LNB met vier aansluitingen , er gaan er 2 naar de dreambox 7025 en twee naar de vu duo.