SBS9 doet het niet

Alle zenders werken in het Canaal Digitaal pakket, maar SBS9 niet. Familielid heeft hetzelfde. Wat is hier aan de hand ? Frequentielijst op 23.5e is zeker 6 maanden oud. Heb jij beeld ?

12128 is seca/mediagard codering eraf zie ik op de box

Dank voor de supersnelle reactie… wat zou dat kunnen betekenen? Geen signaal op dat kanaal ?

signaal is er wel maar wordt niet gedecodeerd (streaming werkt wel hier op het kanaal via test)

Prima beeld op SBS9, zelfs met een schoteltje van 45cm in Nederland.

Geen probleem met de codering met het familie-pakket.

De ecmpid heeft geen verwijzing meer voor de seca ident. Ze willen je naar nagra mode dwingen.

<edit> nee mappen werkt dus niet. Flauw zeg.

3 uren geleden, Codx zei:

Ze willen je naar nagra mode dwingen.

Of wegjagen…

Ze willen eigenlijk beide…. Liefst naar IPTV (via Online, Freedom etc) en weg van satelliet… Wat ze waarschijnlijk niet snappen is dat door dit soort pesterijen de ‘weglopers’ juist *niet* naar Canal+ IPTV overstappen, maar naar andere IPTV aanbieders… Canal+ heeft ook bijna Viaplay compleet in handen dus ze zetten volledig in op IPTV…. Wellicht dat ik nog net meemaak dat Canal Digitaal de sat verlaat….

1 uur geleden, Mojo zei:

Of wegjagen…

Dat zal wel mee vallen maar CD moet niet zo kinderachtig doen door elke keer een zendertje om te zetten en dan ineens later weer de seca ident toe te voegen. Kies gewoon een datum waarop je gaat omzetten en licht iedereen in en gooi dan die knop om.

Boze reacties gaan er toch wel komen.. Je kunt beter in 1x de pleister er vanaf trekken dan 50x opnieuw.

Duidelijk verhaal. Dat is jammer met name voor de familie die hier af en toe naar kijkt. Dank voor de hulp

De witte CI-module gebruiken, dan werkt het wel.

Op 20-3-2026 om 14:33, bellejt zei:

12128 is seca/mediagard codering eraf zie ik op de box

Ik vraag mij af of dit bewust zo gedaan is. Je leest er verder nergens wat over.

ze zitten constant te veranderen want zie af en toe gewoon seca verschijnen .De manier om je te dwingen naar hun brakke oplossingen dat je amper kan opnemen en doorspoelen

Ze hebben de verwijzingen van de ECMpid voor caid 0100 voor 6A en 6C weggehaald. Maar als dat het enige was zou je nog kunnen mappen in de softcam. Maar ze hebben echt vereist dat de kaart in beveiligde mode draait voordat er een CW afgegeven mag worden.

Kortom het is bewust gedaan. Misschien willen ze kijken hoeveel mensen er gaan piepen.

6 uren geleden, Codx zei:

Misschien willen ze kijken hoeveel mensen er gaan piepen.

Hoeveel van dat handje vol kijkers bedoel je.

Het word tyd om …cd te verlaten je bent toch niet afhangkelyk van ze er zyn aanbieders zat.

Bij mij ook weg met een VU receiver zie ik.

Is het een beetje makkelijk te doen om de CD kaart in Nagra modus te laten draaien in OScam? Zal dat ook helpen om SBS9 weer te ontvangen?

Zouden ze een oud voornemen uit de mottenballen hebben gehaald?

Moet ik weer de titel van onderstaand onderwerp actualiseren.

40 minuten geleden, ceesv zei:

Moet ik weer de titel van onderstaand onderwerp actualiseren.

Nee hoeft niet. Kijken in Nagra modus is mogelijk met OScam.