@sat 9500 en nextwave suc2500 waarom sosm uitval

Ik werk hier met een WaveFrontier dus met switches.

Ik heb er totaal geen last van.

Raar dat je met een draaibare opstelling meer last hebt dan met een niet draaibare.

Weer een discussie waard misschien.

Heeft er overigens ook nog iemand een 36 volt gestuurde rotor.

Ik heb hier namelijk ook nog een suc-2500cp met standaard een 36 volt besturing ingebouwd.

Mocht iemand die uit willen proberen is dit misschien wel de oplossing.

Kom hem maar ff halen zou ik zeggen dan weet je het meteen.

Sucses Jos :+1:

(PS Tussen vrijdag en dinsdag ben ik een lang weekend niet thuis mocht ik niet terug mailen)

Citaat:

Ik heb met het draaijen ook last en dan moet ik eerst
de kaart er uit en er weer in doen en dan doet hij het wel weer

groetjes jal :open_book:

nextwave 2500c echostar 7000

Heb dat al vermeld dat ik dat probleem ook voor heb,ontvanger uit /aan helpt ook.
Maar dat is toch geen groot probleem en als je overschakeld naar een FTA kanaal op een andere satelliet heb je dit voorval minder.Enkel wat langer wachten als codering veranderd.

@shamai,

aan je laatste posting te oordelen zal het probleem in de schotelinstallatie zitten. met draaibaar moet je er heel zeker van zijn dat je antenne zo optimaal mogelijk is uitgericht, want zelfs dan kan het signaal maar net goed genoeg zijn op sommige satellieten (draaibaar is nooit optimaal op alle satellieten). ik weet uit ervaring dat (bijvoorbeeld) zelfs een triax 110cm vaak niet volstaat voor hispasat op een draaibare installatie. ik weet uit eigen ervaring een 80cm(!) schoteltje dat het wel allemaal aan kan van 42°oost tot 45°west met stab motor (mits goed uitgericht natuurlijk), maar het merk mag ik hier zeker niet vermelden, wegens reclame?

volgens mij is dat jouw probleem, aangezien je op astra wel goede ontvangst hebt en op hispa niet.

cu

Citaat:

ik weet uit eigen ervaring een 80cm(!) schoteltje dat het wel allemaal aan kan van 42°oost tot 45°west

@sepke,

Met 90 cm. Visiosat schotel krijg ik ook “alles” van
45 Oost tot en met 43 West, zelfs de relatief
zwakke satellieten op 26 Oost, 4 West en 7 West :+1:

Met vriendelijke groeten :wink:

sattaz

Heren heren toch de naam is trouwens SHIMAI (naar het Japanse voor zusters/ het einde) en niet Shamai.

Pruts ik mijn Humax er op dan heb ik ook geen problemen en pak ik een Franse prhilips dan ook niet trouwens met de Nextwave ook niet het is geen signaal probleem echter het switchen van sat naar sat wat er in resulteert dat er even geen signaal is en daarna dus een andere codering DAT IS HET PROBLEEM DAN MOET IK DUS RESETTEN, het switchen van transponder en hor/vert polarisatie dan gaat het dus mis.

Misschien :confused: wat licht in de duisternis met uitval,heb deze middag bij iemand met een nextwave2500 een lijnversterkertje tussen lnb en ontvanger gezet,wat blijkt,bij 6 op 10 keer veranderen van sat en andere codering,direkt beeld !! :+1:

Of dit nu toeval is of niet?

:person_shrugging:

Hoe moet ik me dat voorstellen zo’n lijnversterkertje en wat kost zo iets, geef eens specificaties graag!!

Ik heb hier 86% signaal en dat moet toch

goed genoeg zijn.

maar als ik draai moet ik toch even kaartje

er uit en er weer in doen.

en zo hoort dat toch niet

groetjes jal :person_shrugging:

nextwave 2500c echostar 7000

Kijk eens aan er zijn er dus meer die hetzelfde probleem hebben.

Rest jullie allemaal uw leverancier hierover aan te spreken zodat via hen de importeur zijn enigszins arrogante houding bijstuurt en de problemen onderkent zodat er iets aan gedaan kan worden.

dit is een versterkertje waar je langs de ene kant kabel naar LNB vast draait en langs andere kant naar ontvanger.

Of het nu echt daar aan ligt dat die ontvanger minder Uit/aan moet na overschakelen andere sat weet ik niet,maar er is in ieder geval verschil.Toeval???

Ikzelf heb me er nog geen aangeschaft,ik wacht af. :person_shrugging:

Ik betaalde 22 euro.is slecht de grote van een oud,half lucifer doosje.

We mogen wel niet vergeten dat dit een zeer goedkope ontvanger is en toch alles aankan,mits dit uitvalprobleem en er is toch geen uitval van kanalen eens ze open zijn.

Maar ik ben er zeker van dat er maar weinig alle abo’s hebben van de diverse providers,laat ons dat niet vergeten. :disguised_face:

@shimai

Hier heb je info over zo’n lijnversterker:

http://www.johansson.be/htmen/preamplifiers.php?ref=9604

Lapke

wat een mooie zwamverhalen weer bij elkaar.

gewone schotels zoals 88 triax op een gewone STAB of Moteck redelijk uitgericht zonder dat het libelletje van de waterpas precies in het midden staat pakken probleemloos de range van 45 west tot 45 oost. Wat gaat er meestal fout?

Men heeft geen zin de handleiding te lezen, weet het weer beter en corrigeert niet zijn schotelelevaties en geopositie t.o.v. de nulmeridiaan. Poink, 6 graden verschil ongeveer!!! Daarnaast maken we geen fatsoenlijke F-connector/coax-verbinding en zaniken over 75 ohm kabel van die bouwmarkt. Pech die kabel doet het dus ook over 50 mtr zonder versterker. Verder doen we bij voorkeur niks met die signaalmeter op die digiboxen. Moesten we daar wat mee dan? Ja de schotel/motorcombinatie fijnafstellen op een uitrichtsatelliet met zwakke transponder. Dus niet op loeiharde Radio Pinkpop van de ASTRA 1/2 of Hotbird. Nee, je lijnt uit op een zwakke broeder, want daar klaagt men over.

En als het dan helemaal niet lukt dan is het die fabrikant of die rotor met zoveel speling. In Afghanistan timmeren ze zelf hun schotels en rotors uit conserveblikjes en wasmachineonderdelen. Zou er ook zo´n afghaans sat-board zijn? Wie weet.

En dan die medicijnmanverhalen van: Ik weet nog een mooi schoteltje maar mag de naam hier niet noemen…

Hier hangt dus dit verroeste SunStar schoteltje van 60 cm uit de Peoples Republic of China uit 1994 aan een STAB en daar draai ik het meeste, (eigenlijk alles) probleemloos mee af. Wat voor Frits Bom bij een re-run van de befaamde sat-schotel test.

Rudolf

O ja, sat-signalen gaan niet door muren en bomen heen.

Leuk geschreven Rudolf maar wat wil je nu eigenlijk zeggen, dit is meer een monoloog, maar het maakt niet echt duidelijk wat je mening nu is of wat wij nu allemaal verkeerd of juist goed doen.

rudolf,ja…wat zeg jij nu toch??

Ik ga alvast voor een weekje in verlof,Zwarte woud Todtmoos

groetjes

Wat wil ik nu zeggen,

Lees nu eens de goede info beschikbaar op dit board,

lees je gebruiksaanwijzingen, zet het goed op een rijtje.

Volg de aanwijzingen stap voor stap, ga naar buiten en sluit het goed aan zonder overhaast geknoei en tips van beste stuurlui staan wal. Deze dingen functioneren over de hele wereld onder slechtere condities. Mijn uitrusting is matig en goedkoop en ook weer niet zo geweldig uitgelijnd.

Bij vrienden en kennissen beter werk afgeleverd. In alle gevallen gaat het allemaal goed. Zonder speciale schotel of speciale kabel. Ik ken der zat die me bellen omdat ze te lui zijn de handleiding te lezen, de schotel te draaien, transponder in te kloppen, internet aan te zetten, elektronica-shop te bezoeken voor een f-connector te halen.

Brrrrrr… denk ik dan en gooi de hoorn op de haak.

En dan de geprezen vakhandel: Diseq wat is dat? Nooit verkocht mijnheer. Stabrotor, waarvoor mijnheer?

Sommige van die vaklui prijzen hier dan ook nog zo´n mooi schoteltje aan.

Brrrrr…

Rudolf

Ik denk dat Rudolf bedoelt dat er onzorgvuldig en ondeskundig met materiaal en installatiewerkzaamheden wordt omgesprongen. Dat veel verwacht wordt van nieuwe producten, die vaak veel meer beloven dan ze (ondeskundig gebruikt) geven. Ik heb een vriend die professioneel dagdagelijks schotels installeert en het klopt dat goed werk veel meer (ontvangst)resultaat geeft.

Hiermee heb ik niet gezegd dat er altijd een oorzakelijk verband is tussen “slechte” ontvangst en uitval van bepaalde ontvangers.

Lapke

@rudolf,

zeggen hoe het niet moet kan ik ook… :-1:

de bedoeling van dit forum is het probleem op te lossen en dat kan slechts met suggesties te doen om shimai te helpen.

hou uw ego-tripperij voor uzelf, daar dient een forum niet voor. :-1:

btw, de installaties waar er eerst iets fout gaat zijn die waar je toegevingen op de kwaliteit gedaan hebt, geloof mij. ik neem daar geen risico’s in.

@sepke,

egotripperij in jouw spiegel :-1: :-1: :-1:

Ik zie jouw oplossingen hier nergens staan alleen loze opmerkingen. Ik geef stap voor stap oplossingen en ze werken :joy: :joy: Anderen staan naast de kant inhoudsloos commentaar te geven.

Rudolf

@shimai (ditmaal juist geschreven hoop ik)

alle onnodige flauwe kul terzijde die hier al gepost is, was ik benieuwd of er al beterschap is met uw machientjes?

cu

Vast op Astra geen noemenswaardige problemen diseq 1.2 (dus draaibaar)blijft klote.