Mijn rolluiken zijn met google te bedienen en reageren op naam “open”, naam “stop” en naam “dicht”.
Hey Google " raam open" en dat rolluik gaat open en in die actie is dat te stoppen met Hey Google " raam stop".
Wel moet je daarbij ook aannemen dat de rolluik-schakelaar ook een MY stand moet kunnen schakelen, bij een oudere rolluik motor die dat niet had, werkte de tussenstop ook niet. (alleen is dat mijn ervaring)
Zelf gebruik ik het met google zelden omdat ze ook allemaal via mijn Homey aangestuurd worden, open - dicht en de My stand en in de zomer op temperatuur zodat ze aan de zonkant mooi op tijd dicht gaan.
Verder gebruik ik de zonnestanden app in de Homey om de rolluiken in de ochtend open en in de avond dicht te laten gaan waardoor je dus elke dag ook een andere open- en sluitings tijd hebt en je in de winter niet om 16:00uur met dichte rolluiken zit.
Nog even vermelden dat ik het heb over Somfy schakelaars en motoren, er zijn natuurlijk meer merken die ook anders kunnen reageren op verschillende aansturingen.
Ik heb low budget KAKU-achtige schakelaars voor mijn rolluiken en heb dit simpel via blocky voor elkaar gekregen nadat ik eerst gemeten heb hoeveel seconden het duurde voordat het rolluik op de door mij gewenste hoogte was. En daarna heb ik daarvoor per dag een marginaal andere waarde voor gekozen. Nog steeds heeft niemand het in de gaten of wij thuis of weg zijn. En dan doet het waarvoor ik het bedoeld had.