Had hetzelfde met de zero4K. De originele on/off switch en plug is duur. Er zijn echter ook Ali opties.
Het vervangen is afhankelijk van het model Vu+ niet makkelijk (veel flux en kopergaas om het soldeer eraf te krijgen tot ie eindelijk los laat) maar dat moet lukken. Is me ook gelukt met hulp van een professional soldeerder
vervanging door een andere on/off switch lijkt me echter veel slimmer zag hem onlangs nog bij @Frans_B
Nee, die switch heeft een andere funktie. Die heb ik gemonteerd om de accu uit te schakelen als ik zou moeten flashen van een USB stick. De powerswitch werkt gewoon. Er zitten 2 soldeereilandjes achter de switch op de print. Daar komt de 12V binnen. Je zou daar wel een switch met een 5.5mm chassis plug kunnen monteren.
Als je het bovenkapje eraf kan halen, zie je misschien de contacten van de switch. Je zou er kontaktspray in kunnen spuiten. Of anders vastsolderen en de stekker gebruiken om uit te zetten.
Ik heb ook ff gezocht naar de originele switch. Die vind ik nergens. Zonde. Mooi produkt met 1 slecht onderdeel. Aanpassen zoals ik eerder vermelde is wel een oplossing. Wel wat boren noodzakelijk…
De schakelaar is goedkoop en de vervangers die ik kocht zijn beter van kwaliteit dan die in het volledige onderdeel.Vond ze zelfs in 2 maten en het originele wordt niet meer gemaakt behalve als je 1000 van besteld