Repareren Vu+ Ultimo

Goedemorgen de aan en uit schakelaar op mijn VU+ Ultimo 4k heeft het begeven ,heb hem nu met wat buigen doorgeschakeld zodat hij het weer doet.

Zoek eigenlijk iemand die die schakelaar zou kunnen en of willen vervangen.

Het liefst ergens in het westen van het land.

Als het belgie is kan ik het wel

Had hetzelfde met de zero4K. De originele on/off switch en plug is duur. Er zijn echter ook Ali opties.

Het vervangen is afhankelijk van het model Vu+ niet makkelijk (veel flux en kopergaas om het soldeer eraf te krijgen tot ie eindelijk los laat) maar dat moet lukken. Is me ook gelukt met hulp van een professional soldeerder :wink:

vervanging door een andere on/off switch lijkt me echter veel slimmer zag hem onlangs nog bij @Frans_B

niet de pijl volgen maar de switch achterop

Ik doe het met soldeerpomp en is gemaakt op 30 min.de switch drukt gewoon uit het deeltje en swiches gekocht bij de chinees

1 like

Nee, die switch heeft een andere funktie. Die heb ik gemonteerd om de accu uit te schakelen als ik zou moeten flashen van een USB stick. De powerswitch werkt gewoon. Er zitten 2 soldeereilandjes achter de switch op de print. Daar komt de 12V binnen. Je zou daar wel een switch met een 5.5mm chassis plug kunnen monteren.

1 like

Maar moet dan niet heel het moederbord worden gedemonteerd?

Waar in Belgie?

Nee, is vanaf de bovenkant goed te bereiken.

Wichelen

Het is niet zo een schakelaar die ik zie met vier kabeltjes eraan ,

Die lijkt me vrij eenvoudig te vervangen.ik kan het bovenste zwarte klepje er af halen maar nooit bij de rest komen.

Oef dat is wel wat te ver maar bedankt iig.

Makkelijkwt is mobo loshqlen dqn kan je alles van schakelaar loshalen/solderen

lijkt lastig maar is niet moeilijk dat mobo losmaken, denk aan je aarding

30 minuten dan ben je top @bellejt

op VTI forum Netzschalter Solo4k - Page 2 - Allgemeines rund um die Vu+ - Vu+ (VTi) Support Forum

Als je het bovenkapje eraf kan halen, zie je misschien de contacten van de switch. Je zou er kontaktspray in kunnen spuiten. Of anders vastsolderen en de stekker gebruiken om uit te zetten.

Ik heb ook ff gezocht naar de originele switch. Die vind ik nergens. Zonde. Mooi produkt met 1 slecht onderdeel. Aanpassen zoals ik eerder vermelde is wel een oplossing. Wel wat boren noodzakelijk…

Als je de sponsor van VTI belt kun je het origineel nog krijgen. Niet goedkoop met verzendkosten etc.

Heb ik ook gedaan en er toen nog een draadje aan gewijd op sat4all.

Ik beveel Bellejet aan , daar hij mijn ultimo heeft gered van de dood en hij is betrouwbaar.

1 like

De schakelaar is goedkoop en de vervangers die ik kocht zijn beter van kwaliteit dan die in het volledige onderdeel.Vond ze zelfs in 2 maten en het originele wordt niet meer gemaakt behalve als je 1000 van besteld :slight_smile:

Ja zo heb ik hem met wat buigen weer tot leven kunnen krijgen.

Is ongeveer een uur en drie kwartier rijden.

Zolang hij het doet wacht ik het wel af,eigenlijk vreemd want ik denk dat die schakelaar een keer of vijf gebruikt is in heel zijn carriere.