Ik wil hier graag eens horen bij welke kabelaars er EPG wordt doorgegeven bij DVB-C radio.
Dat vind ik nl een groot gemis als dat er niet is.
Om die reden heb ik in mijn Vu+ “oud” een DVB-T2 kaartje er bij voor de ongecodeerde radio zenders, dat werkt uitstekend op die manier, maar er zijn nog zo veel meer radio zenders via de kabel zonder EPG.
Ik/we zit hier op een kleine kabelaanbieder die desgevraagd reageert met “hebben we niet”, daar heb ik niks aan natuurlijk.
Maar, navraag bij wat Z. klanten leert dat het daar ook niet is.
Zou het toch weer iets met kosten te maken hebben ?
Ik zou normaal zeggen gebruik XMLTV-EPG, maar daar zitten geen radiozenders bij.
Ik heb helaas geen kennis hoe je de EPG gegevens vanaf een website omzet naar die vorm van EPG (het zg. ‘grabben’), maar het lijkt mij wel een ideale oplossing.
kan me misschien helpen of je dat zelf kan opzetten en hoe?
Als de aanvrager de juiste gegevens per zenders kan doorgeven kan dit makkelijk ingevoegd worden via de xmltv grabber van daar zitten ook veel radio zenders in, en anders zelf maken als je handig bent met pc en servers enz
Nederlandse en Vlaamse kan geen probleem zijn, daar bestaan ook grabbers voor, Engelse uit de uk ook,
ik maak het ook voor mezelf elke dag, en ben van plan ook enkele radio zenders uit Vlaanderen bij te nemen, zou nog leuk projectje zijn voor Nederlandse radio zenders ook die ik in m’n lijst heb
Beste allemaal, mag ik dit nog weer eens aanslingeren.
Ik blijf me er over verbazen dat de EPG bij radio niet wordt doorgegeven bij de meeste (alle ?) kabelaars.
Maar ja, blijkbaar deert het niemand en zijn de meeste mensen heel lijdzaam of interesseert het niemand.
Nu is het voor mij ook niet echt heel belangrijk en de wereld kent grotere problemen, helaas . .
Maar goed, zijn er mogelijk nog nieuwe inzichten en/of ontwikkelingen op dit gebied ?
Wat ik als mogelijkheid zou zien, het transponeren ( is dat een goed woord in deze ? ) van de EPG van DVB-T cq digitenne naar de DVB-C stations.
Op mijn Vu+ ultimo ontvang ik DVB-C en DVB-T.
De EPG van DVB-T cq digitenne is perfect.
Dus ik kijk op DVB-T wat er komt en dan luister ik op DVB-C.
Ik heb dus geen abonnement op digitenne ( had ik wel geruime tijd )
NB de NPO’s ed zijn wel vrij te ontvangen, het gaat voor mij dus over de digitenne cq gecodeerde radio stations.
Ik heb al genoeg werk met de EPG voor TV, en wil geen radio bij doen.
Maar ik weet wel dat de info bestaat. En het moet dus te grabben zijn van het internet.
Iemand zal dat moeten doen. Ik wil wel helpen met e.e.a. op te zetten. Bv. kan ik je een Webgrab++ doorsturen welke vrij te gebruiken is. (Geen abbo nodig - oude versie).
Ik kan ook de nodige SiteIni’s leveren.
Het grabben kan met zowel een Windows PC als een Linux PC.
Bij ziggo heet sinds de omzetting naar de nieuwe Dvb-c frequentie indeling nu elke zender ‘radio service’. Dat is de ‘epg’
op enkele radiozenders kan je met open pli etc de rds radiotekst uit de stream halen. Oa wdr, ndr 1,2, vrt mnm, veronica.
maar op vrt radio 1,2, stubru en klara lijkt dit bij mij helaas ook nu weg, hoe is dit bij anderen op ziggo (voor of ja herindeling.) en hoe zit dit op Telenet want daar hadden de vijf vrt radiozenders allemaal de rds in de stream.
Goed dat je hier op reageert.
Helaas ook geen goed nieuws.
Zo te merken is er werkelijk bijna niemand geïnteresseerd in wat er op de radio zal worden uitgezonden.
De EPG bij DVB-T (“digitenne”) is door kpn ook al weggehaald.
De omroepen kunnen wel stoppen met het maken van de informatie voor EPG, als toch niemand het meer doorgeeft.
Ik meen dat kpn bij de IPTV het nog wel doorgeeft, (weet iemand dat ?) dus waarom dan niet bij DVB-T (= ook kpn)
Gedachten :
Is de EPG data op een andere manier beschikbaar, rechtstreeks van de stations. Hoe wordt het doorgeven aan de kabelaars ? Is er een API voor ?
Wordt er met DAB EPG meegestuurd ? Ik heb het niet gezien of ik heb geen radio die het weer kan geven.
Wel is er meestal prima informatie over het actuele programma en de gedraaide plaat.
Hier onder mijn aantekeningen van een eerdere zoektocht op dit gebied ;
Telenet kabel is bezig met al de tv zenders aan het omzetten naar streaming, tegen 2030 zal het grootste deel al overgezet zijn,
de minst bekeken en beluisterde zenders zullen eerst verdwijnen op coax voor enkel streaming aan te bieden, probleem bij Telenet op hun tv box is dat de radio zenders onder een app zitten en er geen of amper programma info op komt, laat staan wat er speelt, ik vrees dat het bij Telenet geen optie meer zal zijn toekomstgericht om info te delen.
de info van telenettv.be voor radio is ook niet aanwezig omdat je geen radio zenders vind via telenettv, ik heb ze alvast nog niet gevonden.
misschien dat de info kan gehaald worden uit de streams van de radio zenders zelf.
op dab+ is het enkel wat er speelt op dit moment en een programma vermelding, daar is het ook pover gesteld.
die krijgen de info van bv VRT streams dat VRT doorstuurt.