Hallo allemaal.
Ik ben een newbie op het gebied van sateliet schotels plaatsen.
Voorheen werd dat allemaal voor mij gedaan, maar nu wil ik mij er zelf mee bezig gaan houden.
wat is het geval
Nu op dit moment heb ik een schotel aan de muur hangen 85 cm met 1 duo lnb om astra 1 en 3 te kunnen kijken+1 twin lnb, en dan zit er ook nog 1 single lnb voor de hotbird waarmee ik op 2 ontvangers onafhankelijk van elkaar kan kijken ontvanger 1 kijk ik astra 1,2 en hotbird op en boven heb ik een ontvanger staan waarmee ik astra 1 en 3 kan kijken.
Deze schotelinstalatie wil ik zowiezo in tact laten.
Maar nu wil ik er dus een schotel bij gaan plaatsen, omdat ik op een aantal extra plaatsen sateliet ontvangst er bij wil hebben.
Wat is mijn bedoeling in de keuken wil ik graag astra 1,2(is een combie met Eurobird heb ik gehoord)3 en hotbird ontvangen+moet deze plek ook de ontvanger daar kunnen opnemen aangezien ik daar een twin tuner van topfield al voor heb dus om op te kunnen nemen.
Daarnaast wil ik op de bovenverdieping op twee plekken 2 ontvangers neerzetten (ook al aanwezig) die beiden astra 1 en 3 kunnen ontvangen (uiteraard natuurlijk ook hier dus onafhankelijk van elkaar kunnen kijken)
Maar hoe pak ik dit aan en wat heb ik dan precies allemaal nodig.
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en kwam op een forum de quad lnb tegen, is het nu zo dat ik deze lnb kan gebruiken voor de 4 satelieten en ook voor de eerste ontvanger 1 van de aansluitingen kan gebruiken om een kabel te trekken aan ontvanger voor de opname mogelijkheid???
En kan ik met zo’n quad lnb astra 1 en 3 pakken aangezien dit nu op de ouwe schotel een brede duo lnb is
Kortom wat heb ik allemaal nodig in deze situatie en hoe zit dat met die quad lnb’s
Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden
Vriendje Stokvis