Problemen met VU+ Duo4KSE netwerk

Sedert geruime tijd valt mijn netwerk configuratie uit op mijn box en heb ik geen verbinding meer met mijn modem ,zelfs na opnieuw opstarten ,geen verbinding .de fout is telkens de primaire DNS die op 0.0.0.0. springt, pas na het invullen van de Primaire DNS heb ik terug verbinding met de modem , maar na een dag of drie gebeurt de fout opnieuw ,en opnieuw is de DNS verdwenen en opnieuw invullen en opslaan is de oplossing! Ik kijk geregeld naar streams kan dit de oorzaak zijn of zit het probleem in de software, wat is jullie idee i.v.m. deze fout. T’is vervelend telkens dat de verbinding uitvalt. Alvast bedankt voor jullie reactie

Firmware versie: OpenPLi 9.2-release (2026-01-25-release-9.2)

Wat voor internet provider heb je daar, want het kan zijn dat die elke dag opnieuw een verbinding opbouwt, hetgeen kan gebeuren terwijl de box online is m.b.t. kijken of iets opnemen.

Ik zelf gebruik de DNS van de internet provider voor primair en de router voor de secundaire DNS.

Een ander issue kan er ook zijn m.b.t. de DNS indien je en VPN gebruikt die niet netjes van server ontkoppelt.

telenet

De verbinding komt van de Telenet modem “primaire DNS” (geen router in gebruik)en gaat vervolgens door naar een Cisco switch SG100D-08 via netwerk kabel. En vandaar via netwerk kabel naar de box Deze is al jaren in gebruik in deze opstelling en nooit problemen mee gehad
VPN gebruik ik niet denk ik, ik heb Prime en Netflix , deze gebruiken een normale verbinding denk ik ,geen VPN verbinding? Nu het zou kunnen zijn dat Telenet spelletjes speelt zodat de oudere klanten met de nog goedkope Telenet verbinding in de problemen te brengen om ze te laten overstappen naar het duurdere Basis internet van 34€ naar 56€.

Alvast bedankt voor uw reactie

Is dat probleem enkel met de Vu+ of zijn er andere apparaten zoals de TV die ook de DNS kwijt raken?

Ik heb iets soortgelijks ook al eens met de OpenPli 9.2 gehad nadat ik een typefout in de netwerkinstellingen had, bleef het fout gaan totdat ik de box nieuw geflashed heb.

Enkel met deze box ,mijn Xtrend 4000 en mijn stokoude vuduo2se geen probleem

Het rare is dat hij het doet en plotseling tijdens het kijken uitvalt ,ik kan dan weer wel de dns invullen en saven en dan doet hij het weer ,misschien een nieuwere flash erop zetten

en heb je het netwerk ook op dhcp staan

Een vast ip adres in de box

Miserie van de telenet box dat jezelf niks kan ingeven.Geef eens meerdere dns op in de vu zoals de lan van je telenet box en bv google 8.8.8.8

het gaat hier over de telenet modem naar satelietbox niet over de telenet tv box

De telenet boel is gewoon dichtgetimmerd zowel de router/modem als de decoder.

Je kan toch het IP adres van je box ingeven als DNS, of zoals eerder voorgesteld 8.8.8.8

Als dat niet helpt zou ik de box opnieuw flashen