Nee die televes heb jij niet nodig. Die is/was ook pittig duur, als ik mij goed herinner. En trouwens, je kan die modificatie aan een 4/1 switch net zo makkelijk zelf doen.
.
Iedere 4/1 diseqc 1.0 of 2.0 schakelaar is goed. Ik zou er één met regen-bescherming nemen, voor buiten (dus ook met alle aansluitingen naar beneden).
.
En deze oplossing is nu juist handig, voor als je ontvanger/TV geen diseqc 1.1 (of 2.1) ondersteunt!
(Een oplossing met een diseqc 1.2 schakelaar zou trouwens ook mogelijk zijn, als je TV/ontvanger dat zou ondersteunen, maar dat pakt ook duurder uit dan met een gewone diseqc 1.0 schakelaar. Maar ik had 'm eigenlijk als 4e oplossing moeten noemen…)
Inderdaad geen gerenommeerde satellietshop die zo’n opmerking maakt. Deze manier van schakelen met een gewone 4/1 diseqc-switch samen met een duo-lnb of monoblock wordt al 20 jaar besproken op dit forum en is door tientallen leden toegepast. Dat hoef je echt niet meer uit te testen.
Voor poort B moet er inderdaad altijd een herhaald commando worden gegeven, als je van poort C of D komt.
Immers de default gekozen poort van het monoblock, als er via de eerste diseqc switch spanning op de interne diseqc switch van het monoblock komt, is poort A. En als je een zender op poort B gekozen hebt, moet daarvoor dus een herhaald commando worden gegeven.
Voor poort A zou in principe geen herhaald commando nodig zijn.
In veel receiver menu’s stonden vroeger twee opties: “repeat diseqc” en “sequence repeat”, geloof ik, waarbij dan geloof ik de eerste voor diseqc 1.0 gold, en de tweede voor de hele sequence? Er moet dan dus op de een of andere manier een herhaald commando gegeven worden; kijk maar hoe dat heet bij jouw receiver.
NB Als er geen herhaald commando wordt gegeven voor poort B, zullen de meeste receivers --na een aantal seconden geen ‘lock’ te hebben kunnen maken-- vanzelf een herhaald diseqc commando versturen. Maar bij sommige receivers duurt die wachttijd echt laaaang…
Dank voor de uitleg.
Misschien dat ik op deze manier een keer een duo-lnb wil aansluiten, maar dan wil ik hem gebruiken voor 0,8 w en 5 W op een triax 78. Nu zit er een flex blok op met een inverto lnb (lange nek) en een megasat lnb.
sequence repeat yes/no gaat volgens mij over diseqc 1.0 (committed),
diseqc repeats 0/1/2… is als mogelijkheid binnen het menu toegevoegd als diseqc 1.1 gekozen is. Of dat alleen de diseqc 1.1 bevelen herhaalt, of de hele diseqc sequence, weet ik niet. En ik weet ook niet hoe dat met diseqc 1.2 bevelen gaat.