Om een video of DVD-opname met een timer te maken is het mogelijk om PDC te activeren.
Wordt dit signaal ook via sat mee verzonden en ik denk daarbij meer bepaald aan de uitzendingen van VRT en de Nederlandse PO of is dit enkel mogelijk wanneer via Showview wordt geprogrammeerd.
Gaat ook niet werken zo, je mot een sat ontvanger hebben die dit ondersteunt via de eigen epg met een recorder van hetzelfde merk, daarom kan je van die programmeerbare AB’s kopen met z’n timer knop om zowel de sat ontvanger als de recorder tegelijk automatisch te bedienen, daar programmeer je dan ook de opnames.
Bedankt voor de antwoorden. Ik dacht al dat het niet zo eenvoudig zou zijn.
Blijkbaar heeft het wel ooit op sat gezeten. Ik heb zelf ook nog wat op google gezocht en op deze site wordt melding gemaakt van PDC via sat, zij het dan wel zeer bescheiden.
tja PDC/VPS hangt toch af van de broadcasters. Als zij niet zorgen dat het op de juiste tijd omschakeld werkt het niet. In Duitsland werkt(te) het aardig en er waren daar ook aardig veel mensen die het gebruikten (zat vroeger in de videorecorder wereld)
Op de VRT-Teletekst (pagina 277) zijn er 6 bladzijden over terug te vinden. Blijft alléén de vraag of het ook met het digitaal signaal nog wordt doorgegeven.
Ik gebruik het nog als ik bv De Kampioenen op één opneem met mijn DVD recorder, ik gebruik de aanvangstijd die op teletekst staat en zet PDC op AAN, werkt nog altijd perfect! Maar dus gewoon via de analoge kabel, ook Nederland 1/2/3 sturen het PDC signaal nog steeds mee. Wel slecht wazig beeld, met mijn satelliet-PVR is het natuurlijk digitaal en dus scherper, maar géén juiste start en stoptijden, helaas. Ik dacht dat het op de KPN/Digitenne Topfield PVR ook nog werkte? Groeten dunhans.