Heb mijn humax meegenomen naar oostenijk,maar geen signaal 0,0 op nederlandse kanalen
dus vraag ik me af of iemand weet op welke satelliet ze hier richten.
Heb jaar geleden hetzelfde gehad,heb m toen alle kanalen opnieuw laten scannen en had toen de nederlandse kanalen alleen op een andere freq??
heb er zojuisd een nieuwe lijst van pet erin gezet maar hetzelfde verhaal
Digital+ heb ik 99% ontvangst
fta zenders van polen komen ook haarscherp binnen(Astra)
weet iemand raad aalsmede de juiste config instellingen want het moet kunnen zoals een jaar geleden
heb een humax irci 5400
Schotel staat hoog op het dak die kan ik helaas niet zien,en eigenaar heeft er de ballen verstand van, de receiver die aanwezig was voor aankomst werkt normaal.
ORF, gewoon Astra 19,2 oost. En Digital+ is alleen via 19,2 oost en 30 west te krijgen, en op 30 west zal hij niet staan.
Misschien is de LNB niet nauwkeurig, probeer de frequentie in de ontvanger eens een paar megahertz naar boven/beneden bij te stellen. Wellicht kan je er dan wel op locken.
Het lijkt er inderdaad op dat er geen universele lnb in de schotel hangt.
Wat staat er voor local oscillator frequentie ingesteld in je ontvanger?
Het omschakelen tussen de lage en hoge band gaat via het 22 kHz signaal, staat dat ingeschakeld?
22khz staat ingeschakelt
Wat staat er voor local oscillator frequentie ingesteld in je ontvanger? dat begrijp ik even niet wat bedoel je hiermee en waar te controleren