Start de dos command prompt (via start->run, en dan “cmd” intikken).
Tik in (afsluiten met een druk op de enter toets):
cd \nfs
(aangenomen dat je de nfs zip uitgepakt hebt in c:\nfs, anders
pad aanpassen)
tik dan in (weer elke regel afsluiten met enter):
portmap add
nfs add
Na een tijdje hobbien met de dreambox krijg je wel weer handigheid met commandos geven via een command prompt: als je naar je box telnet (om daar bv het mount commando te geven waarmee je je pc hdd aankoppelen kan) doe je niets anders…
(en kijk nog even in de andere topic over mijn opmerkingen over waar die etc directory hoort)
~ > mount -t nfs -o nolock 192.168.0.1:/dreambox /hdd
Die regel in exports vertelt volgens mij aan de nfs server dat hij naar buiten toe een share aan moet maken met de naam “c”, via welke hij de files in het pad c:\dreambox\D:\dreambox\hdd beschikbaar moet stellen. Het pad lijkt wat dubbelop: wil je nu directory c:\dreambox openstellen, of d:\dreambox\hdd ? Velvolgens probeer je op de dreambox via het mount commando contact te maken met de share met de naam dreambox op je PC (192.168.0.1:/dreambox) en die te mappen onder /hdd op het filesysteem van de dreambox.
Ik zou dus denken dat je export regel er alsvolgt uit zou moeten zien:
/dreambox -path=d:\dreambox\hdd
Op die manier maak je een share aan met de naam “dreambox” (zoals je die ook benadert via het mount commando), en maakt daarmee de PC bestanden onder d:\dreambox\hdd beschikbaar voor de dreambox. Volgens mij staat trouwens die export regel zo ook in Sjerom z’n faq…