Bij zo veel onjuistheden ga ik niet op mijn rug liggen met de pootjes omhoog 
Ik heb inmiddels de bevestiging dat voor 4K24 geen HDCP 2.2 nodig is, 1.4 volstaat. Dat moet je maar van me aannemen.
Onjuist, de filmindustrie eist door middel van de movielabs specificaties dat alle commerciële 4K-content (of het nu 24, 25, 50 of 60 fps is) beveiligd móét zijn met HDCP 2.2.
Netflix controleert tijdens de handshake bij de de start van de app of HDCP 2.2 aanwezig is. Als HDMI zegt dat er slechts HDCP 1.4 aanwezig is, weigert de Netflix-app de 4K-stream aan te bieden, ongeacht of je de speler instelt op 4K24, 4K50 of 4K60. Je krijgt dan simpelweg maximaal 1080p.
Ook je oude Sony had alleen HDCP 1.4 omdat de maximale support op de HDMI ingangen 4K25 is…
Onjuist, ook hier zit je er compleet naast. De Sony KD-65X9005B ondersteunde op HDMI-poort 1 en 2 wel degelijk HDCP 2.2. Sterker nog: Sony heeft in 2014 juist een firmware-upgrade (en zelfs een sneaky hardware upgrade) uitgebracht om deze poorten specifiek geschikt te maken voor HDCP 2.2 én 4K op 50/60Hz (weliswaar in 8-bit 4:2:0 vanwege de vroege HDMI 2.0-chip). Jouw bewering dat deze tv maximaal 4K25 ondersteunde op alle poorten klopt simpelweg niet!
Hierbij blijkt dus weer eens dat Netflix 4K50 als minimale eis ziet om content in 4K weer te geven…
Onjuist! Je verwisselt hier de HDMI-handshake van de tv/speler met de eisen van de Netflix-app.
Veel moderne tv-ontvangers (zoals de Ziggo Next Mini of een Apple TV) voeren een automatische resolutietest uit. Als het apparaat merkt dat de aangesloten poort geen 4K op 50Hz of 60Hz kan handhaven zonder fouten, schakelt de streamer zelf de volledige systeemresolutie terug naar 1080p50/60 om haperingen in de menu’s te voorkomen.
Omdat de interface van de streamer dan op 1080p staat, speelt de Netflix-app logischerwijs ook in 1080p af. Dit is een beslissing van het bronapparaat/OS en niet een specifieke ‘4K50-eis’ van de Netflix-videostream zelf.
Wat er wel klopt:
De Samsung UE55HU7500 had inderdaad slechts één volwaardige HDCP 2.2 poort (én Samsung een heel goed verdienmodel)
Maar… Het probleem van @Orgeldandri werd verholpen op door de streamer op 50Hz te zetten. Wél omdat de HDMI-handshake tussen de speler en de tv bij een lagere framerate of specifieke poortinstelling eindelijk stabiel werd, waardoor de speler in de gaten kreeg 'Jeeh, ik ben verbonden met een veilig 4K-scherm dat aan de DRM-eisen voldoet.