Origineel bericht van: Noordzee
In mijn ogen ligt het niet zozeer aan CDS, maar meer aan de overheid of ze de publieke zenders in HD gaan aanbieden op de satelliet.
Kijk maar is naar de huidige situatie met betrekking tot Nederland 1/2/3.
Aangezien de overheid de doorgifte subsidieert vraaagt CDS dan ook geen geld voor alleen Nederland 1/2/3.
Dit was misschien niet duidelijk uit mijn bericht, maar ik ben het met je eens. Het is niet de schuld van CDS, maar van de overheid.
Waar ik problemen mee heb is dat de overheid het schijnbaar het liefst alleen aan de kabelaars aan zou bieden, en als het bij CDS komt dan zal het betalen worden. Dat ligt dan aan de overheid, het zijn toch publieke kanalen of niet soms?
Er zijn wel meer achterlijke situaties bezig wat dat betreft: als je Nederland 1/2/3 in de beste kwaliteit wilt zien (8mbit) heb je maar een abonnement op een kabelaars te nemen. Ze doen het van overheidsgeld maar als je alles eruit wilt halen kan je alsnog een abonnement nemen. De themazenders dan, waarbij alle (=allemaal) kanalen alleen via de kabel zijn te krijgen èn tegen betaling. En in erbarmelijke kwaliteit in een proprietary formaat via internet, daar zit je ook niet op te wachten.
Origineel bericht van: Satwatcher
Men gaat er hier direct weer vanuit dat CDS deze zenders niet zal doorgeven. En dat zegt meer over bepaalde mensen hier dan over het doen en laten van CDS.
Ik heb het niet over CDS, maar over de overheid. Ik ga er vanuit dat de overheid geen 3 HD zenders op de satelliet gaat plaatsen (of iig, voor de transponderhuur e.d. betalen), waardoor ze je dus dwingen een abonnement te nemen, hetzij op de kabel hetzij extra bij CDS om de publieken in HD te kunnen bekijken.
Citaat:
Alleen dat men de intentie heeft en dat men met de kabelaars erover wil praten. Dat men als eerste met de kabelaars gaat praten lijkt me duidelijk. Nederland is een bekabeld gebied en bijelkaar is via de kabelexploitanten de grootste afzetmarkt te bereiken.
En tòch is het fout. Ze zouden als eerste plannen moeten maken om het via Digitenne beschikbaar te maken, daarna wellicht FTV via de satelliet en als er nog tijd is kijken of het in een abonnement van de kabel kan.
Citaat:
En daarbij voor sommige weer een mooie aanleiding om de hele vuilnisbak vol lege zakken chips, sfgelikte shoarma bakjes en uitgelebberde pistache nootjes (natuurlijk genuttigd tijdens het kijken naar één van die zenders die in embarmelijke kwaliteit via CDS worden uitgezonden) over CanalDigitaal bij wijze van de spreekwoordelijke beerput over hen heen te deponeren.
CDS kan er niets aan doen, dat heb je mij dat ooit zien beweren?
Waar ik een probleem mee heb is de overheid: het kost belastinggeld, ze hebben reclameinkomsten en daar bovenop kunnen we straks óók nog eens een abonnement nemen. Dan zie ik ergens nog liever dat ze de dienst compleet achterwege laten. We betalen van alle kanten straks.