Een tijdje geleden heb ik me op een ncam geabonneerd. Daarna heb ik de uitleg over de installatie nauwgezet gevolgd, maar het lukt me niet om de installatie rond te krijgen. Die blijft hangen op het installeren van de .ipk. Iemand een idee, advies, oplossing???
NCAM is een derivaat van OScam en die is naar mijn mening gewoon Open-Source. Daar hoef je normaliter niet voor te betalen.. Of je bedoelt een c-lijn om illegaal Pay-TV te kunnen kijken? In beide gevallen installeer je dan gewoon een ‘reader’ met de parameters die je gekregen hebt ..
Een tijdje geleden heb ik me op een ncam geabonneerd. Daarna heb ik de uitleg over de installatie nauwgezet gevolgd, maar het lukt me niet om de installatie rond te krijgen. Die blijft hangen op het installeren van de .ipk. Iemand een idee, advies, oplossing???
Gert
Als hij vastloopt kan het zijn dat je .ipk corrupt of te oud is .(Download de juiste versie, minimaal 10.8 of hoger).
Oa dat het jaren geleden al mogelijk was om met Ncam AFN in Powervu werkend te krijgen via dvb-api icm de juiste hardware. Dit kon toen niet met OScam..
staat je uitleg wel een beetje in tegenspraak met je eigen citaat hierboven.
Nee jij trekt de zaken uit context. Ncam heeft meerdere voordelen die jij niet begrijpt en waar jij naar vraagt. ik geef er eentje aan. Met de reguliere oscam kan dit ook alleen was je dan verplicht streamrelay te gebruiken. Elke softcam kan overweg met sleutels.
Maar als je op elke slak zout wil leggen kan ik dat ook, maar dan moet je verre van linux boxen met softcams blijven want die zijn allemaal illegaal en bevatten allemaal code en sleutels die letterlijk gejat zijn uit allerlei provider boxen. Dan kun je alsnog een abonnement bij je legitieme provider hebben en dat kaartje in een softcam draaien maar voor die provider ben jij dus altijd illegaal bezig. Want je gebruikt hun product op een manier die niet binnen hun voorwaarde past en zij hebben het recht daarop in te grijpen. Je mag het alleen gebruiken icm hun provider box of een CI(+) module in een officieel ondersteund apparaat.
Volgens geldend recht heb je zelf vrije keuze van hardware.
Met een geldig en officieel betaald abonnement / CI module kijk je legaal.
Als het ondersteunde apparatuur is wel, zodra je met certificaten aan de gang moet om het werkend te krijgen is er niks legaals meer aan. Zelfde geldt voor softcams.
Natuurlijk hebben we daar schijt aan maar dat is een keus die we zelf maken. Maar op dit forum doet men altijd zo spastisch om niks.
als ik uitleg vraag dan mag je ook antwoorden en niet het meest controversiële daarin zoeken.
Wat is daar controversieel aan ? Het is een duidelijk voorbeeld dat Ncam voorop loopt tov OScam. Besef dit is dezelfde techniek die men gebruikt om Sky Duitsland werkend te krijgen (oa met kaarten) , vaak begint het met private patches en oscam afgeleide voordat uiteindelijk functionaliteit in de public oscam branch belandt.