met windows xp valt pc soms stop

ik heb hiereen pc draaien met windows xp is al een paar jaar oud , nu gebeurt het volgende nl soms valt deze spontaan stop eigenlijk dus .

De lamp van de spanning blijft branden enigste wat ik kan doen dan is de pc helemaal uit zetten met de knop aan de achterzijde en daarna weer opnieuw opstarten dat doet ie ook dan .

Het gebeurt niet vaak soms gaat het weken weer goed en opeens gebeurt het weer , iemand een oplossing wat dit zou kunnen zijn ?

1pm

ik zou eerst eens kijken voor een nieuwe voeding…

heb ook een pc met windows XP die rare kuren begint te vertonen.

toeval, of heeft het te maken met het feit dat de ondersteuning voor windows XP

stopt op 8 april 2014

grtz Philip

Wat een onzin… de laptop hier doet het net als altijd, zonder problemen.

Het verhaal van 1PM zou inderdaad wel eens door de voeding kunnen komen… óf het wordt gewoon eens tijd om de harde schijf helemaal te formatteren en alles weer opnieuw te installeren. Dat deed ik afgelopen jaar ook en het scheelt ontzettend in opstartsnelheid als je weer met een schone lei begint.

het binnenste eens goed schoonmaken ook de voeding het binnenste kuisen..

de voorjaarsschoonmaak dus

1pm kun je nog iets meer informatie geven over wanneer het gebeurd en welk programma op dat moment actief is

is het enkel tijdens internetten met je webbrowser firefox, IE7.0,

is het vaker bij een specifieke applicatie ( word, outlook, oid)

is het merkbaar of de case - FAN nog draait

is je vaste schijf vol

oude pC’s kunnen zeer zeker nukken hebben en vooral betreffende de voeding en koeling.

ciao

de voorjaarsschoonmaak dus

1pm kun je nog iets meer informatie geven over wanneer het gebeurd en welk programma op dat moment actief is

is het enkel tijdens internetten met je webbrowser firefox, IE7.0,

is het vaker bij een specifieke applicatie ( word, outlook, oid)

is het merkbaar of de case - FAN nog draait

is je vaste schijf vol

oude pC’s kunnen zeer zeker nukken hebben en vooral betreffende de voeding en koeling.

ciao

ik zit dan gewoon op internet met ie 8.0

geen betrefende applicatie

de fan draait ook niet meer dan alleen lamp van voeding brand nog dan

geformateerd heb ik al gedaan en alles schoongemaakt ook en zeker de voeding gisteren was het zelfs zo dat de lamp wanneer de hdd actief is knippert constant brande en pc zat gewoon vast moest opnieuw opstarten .

hdd is niet vol

hoop dat deze info voldoende is

tip:

bestel bij 1 van de vele webshops een nieuwe voeding, bouw die in en kijk of de storing zich nog steeds voor doet, zo ja, bij een internet aankoop heb je 14 dagen de tijd om het bestelde zonder opgaaf van reden terug te sturen en je geld terug te krijgen..

Wordt hij heel heet?

Moet je even je hand over QAZ leggen als hij vastslaat.

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met “hij valt spontaan stop”.

Blijft ie gewoon hangen of gaat de PC echt uit?

Als de PC echt uit gaat dan zou het de voeding kunnen zijn.

Als je alles al schoongemaakt hebt begin dan eerst maar eens al je temperaturen te controleren. Maak ook alvast een backup van je belangrijke bestanden. Eventueel ook de smart info van je harde schjiven even bekijken.

En de tip van Wanderer vind ik onbehoorlijk!

Als je alles al schoongemaakt hebt begin dan eerst maar eens al je temperaturen te controleren. Maak ook alvast een backup van je belangrijke bestanden. Eventueel ook de smart info van je harde schjiven even bekijken.

Is allemaal bij wet geregeld, en de webshops adverteren er zelf mee:

…binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retour gezonden worden…

Kan best dat het bij wet geregeld is. Maar je legt het probleem nu wel bij de winkelier neer. Komt op mij over als creatief misbruik maken van een regeling.

Je kan die PC ook meenemen naar een reparatieboer. Die zijn er voor.

Kan best dat het bij wet geregeld is. Maar je legt het probleem nu wel bij de winkelier neer. Komt op mij over als creatief misbruik maken van een regeling.

Je kan die PC ook meenemen naar een reparatieboer. Die zijn er voor.

ik leg geen enkel probleem bij de winkelier neer, ik leen even een voeding en mocht die mij bevallen dan houd ik hem…

de pc blijft niet hangen zoals ik al zei volgende gebeurt er

ik heb een led branden voor de knop aan en uit en een led als de hdd actief is , de pc stopt gewoon miks draait meer dan nl alleen de led voor de aan en uit knop brandt nog en de lamp op de router voor internet verbinding maar voor de rest ligt alles stop fan draait niet meer enz .

Maar hoe weet ik nu welke voeding ik moet pakken ?

1pm

Het is handiger als je jouw reactie buiten de Quote plaatsts…

En wordt hij nu warm of niet?

ik leg geen enkel probleem bij de winkelier neer, ik leen even een voeding en mocht die mij bevallen dan houd ik hem…

Ja, dan zijn webshops een uitkomst want dan kun je dat ook nog eens schaamteloos doen.

Als je twijfelt aan de werking van je cv ketel bestel je dan ook eentje via het net om te proberen of die bevalt?

Mooi om te lezen dat zich meer gebruikers ergeren aan dit soort praktijken.

Anyway ik lees dat internet explorer 8 in gebruik is op die ouwe computer. Mag ik je er even op attenderen dat je daarmee niet meer veilig kunt surfen?

hij wordt niet warm

Wat voor een pc is het? Merk en type?

Hou er rekening mee dat het ook aan het moederbord kan liggen. Daar zit ook een deel van de stroomvoorziening.

heb je soms een nvidia grafische chip ONBOARD?

ciao

bepaalde (oudere) pc hebben in de pc’s een hardware monitor.dus start de pc,ga naar de bios,en ga naar hardware monitor,en kijk even naar de waarden en de temperaturen.daar kan je eventueel ook de snelheid van de fan zien.hij draait dan wel niet belast.ook bestaat er een programma in windows daarvoor,ik denk speedfan.daar staat temp,spanning en het toerental van de gebruikte fans.

bekijk even die waarden of er uitzonderingen zijn.