LNB's versleten, schotel krijgt roestkleur en moet van plaats veranderd worden, hoe lang nog satelliet?

Voor iemand die tevreden is met het basisaanbod en de zapervaring niet wil missen is die app TV een aantrekkelijk product tegen een lage prijs.

9,95 €/maand voor de light versie met 35 zenders.

Of in BE ook bij BASE zonder verplichte combinatie met een internet abo tegen 11 € voor 29 zenders.

Wil je meer toeters en bellen, dan loopt het inderdaad vlug op.

Het probleem is sowieso dat men niet de volle content doorgeeft van wat er oorspronkelijk op die zenders aan programma’s te zien en horen is. Alles gaat in de maalmolen die gerelateerd is aan het datalimiet van de internet providers ofwel straf limiet. Ook een naar algoritme dat helemaal niet hoeft.

Via de app s hoor je soms geen origineel uitgezonden audio dolby digital enkel een aftrekseltje.

Heb je daarvoor een mooie AVReceiver aangeschaft met 5-7 of 9 speakers?

Op de tv in de werkplaats/hobbyruimte heb ik lang gewerkt met het “compact signaal” van Telenet/Orange. Dwz dat je op NPO na enkel de binnenlandse zenders kan zien en dan nog in een beroerde beeldkwaliteit.

Toen ik weer even klant was bij Telenet, gebruikte ik ook diens app. Altijd wel wat, dan niet kunnen aanmelden, dan bijzonder veel compressie, maar tegen ik fatsoenlijk tv aan het kijken was, spreken we tien minuten later.
VRT, VTMgo, GoPlay,… zijn qua beeld acceptabel (VTMgo is best nog goed), maar ook hier weer: puilt uit van reclame, dan is voor de een of andere reden de app weer eens niet automatisch geupdate en moet dat eerst gebeuren. Altijd wel iets eer je televisie kan gaan kijken.
Met de settopboxen van Telenet, Proximus, Orange,… is dat eigenlijk niet veel beter: elke opname laat je reclame uitzitten. Daarom ben ik zo verknocht aan Satelliet waar je nog steeds je eigen hardware kan gebruiken en met je eigen opnames kan doen wat je wil.

1 like

Ze maken het ons echt niet makkelijk, dat staat voor mij vast. Best of both worlds is ook niet meer wat het geweest was omdat de content ook qua kwaliteit erg afneemt.

Maar ja, nu eens een tijdje disney+ uitproberen en zonder reclame bevalt dat eigenlijk prima via HP Slice naar Denon AVR en dan naar TV. (kijktip whiskey on the rocks, zweedse serie op engels zetten)