Helaas heb ik te weinig technische kennis om zeker te weten of het voedingsboard defect is.
Ik kreeg heel even een normaal opstartlogo in beeld en toen de input die nog op HDMI 2 stond. Als ik nu de stekker erin doe knippert de standby led 2 keer en als ik de power op de afstandsbediening indruk ook weer hetzelfde.
Een draad in het verbindingsblokje in het netsnoer zat los dus ik denk dat daardoor de voeding is stukgegaan.
Dus ik koop maar een nieuw voedingsboard en schroef het erin. De oude is er al uit.
Die blauwe dingetjes zijn ceramic codensatoren ,als er een barst of brand plek in zit is hij kapot ,bij twijfel nameten met capp.meter.anders afblijven ,en gericht fout zoeken doormiiddel van meten ,service manual heb je ,gokkenen zomaar lukraak onderdelen vervangen heeft geen zin.
Als je naar Nijmegen een ritje waagd Op do.morgen bijv , kun je de tank in DE 15 min. van mij vandaan gelijk volgooien ,en als je slim bent gelijk in Kranenburg Boodschappen doen heb je toch geld gespaart
Ik had die tv verkocht aan een collega en die heeft hem dus defect gemaakt, denk ik, door die netstroomkabel af te knippen en slecht te verbinden met een blokje.
Ikzelf heb dat toestel niet nodig, ik heb een 55 inch beneden en een 40 inch boven, dus ik ga niet naar een postzegelformaat beeldje kijken (grapje)
Helaas heb ik een hekel aan autorijden (ja dat is gewoon zo) en Nijmegen is voor mij veel te ver weg.
Jammer voor dat toestel, gaat dan toch maar de container in, of als iemand er -handel- in ziet, KOM ER MAAR OM… (Rijsbergen of Breda)