Ik heb er noot een geheim van gemaakt maar de laatste jaren, zeker naarmate ik ouder wordt baal ik meer en meer van zenders zoals 3FM, 538 om er maar 2 te noemen die kennelijk populair zijn..
Om te beginnen vind ik de pop-muziek van tegenwoordig op een enkele uitzondering na geen zak meer aan…alles op de computer in elkaar geflanst, mooie composities hoor je eigenlijk niet meer. Muziek met een orkest als begeleiding is er nagenoeg niet meer en dan het irretante geblér van DJ´s die met alle geweld leuk willen zijn, een hoop nonsens lopen te ouwe-sex-hostessen tussen de reklame door en dan het geluid van die zenders: keihard, totaal kapotgekomprimeerd, hoe harder hoe mooier. Het zijn puistenkopjes die dat kennelijk zo instellen en dat heel mooi en vooral belangrijk vinden klinken en dat je na 15 minuten luisteren op een goede hifi installatie het dan niet langer kan aanhoren. Ik loop er dan helemaal gestrest van naar de knop om wat anders te zoeken.
Ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.
Nu luister ik de laatste maanden erg veel naar “Martini in the Morning”. Dit is (voor mij althans) een klasse zender met muziek van uitstekende kwaliteit, te horen via bijna alle players, Ook op mijn VU+Uno.
Het is niet een harde schijf in een meterkast die via een toevalsgenerator dezelfde songs iedere keer weer, maar dan alleen in een andere volgorde afspeelt.
Het zijn echte moderatoren die niet leuk willen zijn, hart voor muziek hebben en een prachtige mix voor de wat oudere luisteraars. Vooral grote orkesten en mutiek van Frank Sinatra, Dean Martin, Natalie Cole, Marvin Gaye,Helen Shapiro, Dianna Krall, Nat King Cole, Perry Como, Steve Tyrell om er maar een paar te noemen. De programma´s worden live uitgezonden vanuit Los Angeles. Behalve ´s nachts laat.
Het is ideaal om naar te luisteren als je aan het chillen en relaxen bent met een goed glas wijn of whiskey en zonder dat het luistermoeheid of een zenuwaanval veroorzaakt.
Ook heerlijk om naar te luisteren tijdens romantische gebeurtenissen.
In één woord, een verademing.
Op www.martiniinthemorning.com is de zender te horen of de app te downloaden. En zoals ik al zij kun je hem via verschillende apps ook op o.a. de VUplussen horen en ik weet zeker dat het ook met de Dreamboxen en co. zal werken.