Op één Joyne CI module kun je zowel het NL pakket als het BE pakketje laten boeken. Wordt eigenlijk nergens vermeld. Ik ging er van uit dat je dan een separaat module moest kopen.. Enige nadeel is dat je wél per land registratiekosten moet betalen terwijl je maar 1 module hebt… Waarschijnlijk deel van het Verdienmodel .
Een handige optie voor diegenen die CDS en TVV Abo hebben en Joyne overwegen
Feitelijk heb ik op die module alleen Één HD, Canvas HD en Ketnet als dubbele kanalen. Als je het NL Basis pakket hebt én de BE Travel pakket (bevat alleen de BE commerciëlen). Met omschakelen van NL naar BE merk je niets. Er wordt alleen maar gekeken in de PBM of je rechten hebt om te kijken. I.t.t. CDS en TVV waarbij omgeschakeld moet worden van kaart (en ook daar merk je als gebruiker niets van). Bij Joyne is die omschakeling niet nodig omdat de CAID hetzelfde is (0BC1). Moet nu gaan testen of je daadwerkelijk 2 streams simultaan door die CI kunt ‘jagen’. Uiteraard wel met de restrictie dat je op dezelfde transponder moet blijven.. Wat dat aangaat is Joyne wel zo slim geweest om maar 2 transponders voor NL en 1 transponder voor BE te gebruiken… Principieel zou je dus het hele BE pakket vrij kunnen opnemen (uiteraard dus maar met 2 streams). Voor kijken en opnemen prima…
Groot nadeel is natuurlijk dat wanneer je iets opneemt, je slecht één andere zender kan kijken en/of opnemen die op diezelfde transponder zit. Zappen naar een derde zender op diezelfde transponder zit er zelfs niet in.
Het is mij natuurlijk bekend (zie de posting eerder) dat er maximaal 2 streams mogelijk zijn ALS het al werkt. Voor het gros van de gebruikers is kijken en opnemen voldoende..
Net geprobeerd… Het werkt op de VU+Ultimo 4K helaas NIET… Er wordt klaarblijkelijk maar 1 stream verwerkt… Dus óf kijken óf opnemen… Dat is wel een beetje jammer… Maar goed… In elk geval wel NL en BE erop…
Net geprobeerd… Het werkt op de VU+Ultimo 4K helaas NIET… Er wordt klaarblijkelijk maar 1 stream verwerkt… Dus óf kijken óf opnemen… Dat is wel een beetje jammer… Maar goed… In elk geval wel NL en BE erop…
Bij Openpli ga je naar instellingen, Softcam Ci, Common Interface, je kiest het juiste slot waar de CI module van Joyne inzit bij meerdere CI-sloten, scrolt naar beneden en vinkt “geschikt voor meervoudig decoderen aan”.
Daarna probeer je nogmaals de twee streams, en dan oordeel je !
Ik heb geen OpenPli, maar VTi 15… Daar staat meervoudig decoderen op ‘AUTO’. In die stand ‘ziet’ hij dus niet dat er een 2de stream gestart kan/mag worden…
Meervoudig decoderen op ‘Ja’ gezet en de box laten herstarten…
Op deze wijze accepteert hij WEL dat er een 2de stream gestart kan worden..
Ik heb RTL 5 HD laten opnemen en gezapt naar een ander kanaal in dezelfde multiplex. Dat werkt! Ik kan kijken en de gemaakte opname is in orde
De CI gebruikt wel een specifiek protocol. Eénmaal een opname gestart en een ‘kijk’-zender gekozen kun je NIET meer zappen! Ook al is dat kanaal ook in dezelfde multiplex!! Beeld blijft zwart.
Rudimentair werkt het dus… Je kunt daadwerkelijk opnemen en een ander kanaal kijken, maar je zit vast op dat kanaal tot de opname klaar is..
Geval A. Werkt. Dus een ander kanaal dan wat je opneemt maar WEL van dezelfde transponder. Voor de Vlamingen een groot voordeel want hebben maar 1 transponder in gebruik..
Overigens heb ik een VU+Ultimo 4K BTE en kan dus ook gewoon achteraf decoderen instellen en bij opname kiezen voor NIET decoderen. Maar het is al heel wat dat dit met een CI module kan… Verreweg de meeste CI’s doen maar 1 stream.
Heeft iemand het al voor elkaar op een vu ultimo 4k om 2 streams te gelijk te decoderen? Dus een opname en live kijken?
Ik heb alleen maar achter decoderen bij een opname werkend gezien, maar dat is nogal irritant voor bepaalde opnames.
Als Eurosport bijv. 's middags een cross uitzendt die ik opneem, dan wil ik die zsm kunnen bekijken zodra er tijd is. En niet nadat de ontvanger een tijd in standby heeft gestaan. Ik gebruik overigens VTI.
Deze dus ook. Twee zenders van één transponder is één stream. En dan kun je nog niet eens binnen diezelfde stream zappen naar een andere zender. Primitief gedoe, onbruikbaar.