We are contacting you with the aim of making some purchase from your company.
Send a return email to us with the following details:
If you can ship out of your country
Shipping destination Abidjan, Ivory Coast with CHRONOPOST, FEDEX, UPS and DHL
Do you have a minimum order.
Do you accepts credit card as a method of payment ( VISA CARD, MASTERCARD & AMEX)
We are looking forward to hearing from you with regards to our request.
Best regards,
XXXX XXXXXXXX
11 RUE DES JARDINS
AVENUE DE FRANCE
ABIDJAN COTE D’IVOIRE
+22508XXXXXX
Ik vraag mij af of hier criminele energie achter zit.
Er wordt niet expliciet naar een produkt gevraagd.
Het telefoon nummer: +255 (08) etc is een mobiel nummer in Cote´d´Ivoir.
Het xxx@yahoo.fr email adres is ook al zeer verdacht alhoewel ik weet dat internet domeinen in deze landen (Cote d´Ivoire) erg moeilijk zijn. Internet is daar sowieso nauwelijks doorgedrongen op een paar internet café´s na.
Een Google search op de firma naam levert niets zinvols op.
Ik vind het allemaal maar vaag.
Wat mij intereseert is op welke manier ze mij proberen de bedonderen, mocht er hiermee iets niet in orde zijn.
Drs ik zou er niet op reageren.Ik vind 1 of andere aankoop nogal vaag.Als je niet eens aan kunt of wilt geven welke aankoop je wilt doen is het nogal duister.
Lijkt me een standaard mailtje wat ze naar verschillende adressen sturen.
De enigste plaats waar dit mailtje thuis hoort is m.i. de vuilnisbak.
Ik zou gewoon es vragen wat voor producten hij wil afnemen, en checken of hij er ook wat van af weet. Dan weet je gauw genoeg of het serieus is. Volgens mij werken de scammers meestal niet met credit cards?
Tegenwoordig moet je als (duitse) firma onder aan je e-mail wettelijk verplicht al je firma gegevens vermelden, zoals Mst.Nr. en Handelsregister nummer en Bankverbinding. Misschien zoeken ze dat.
Ben er gistermiddag nog overheen gevlogen (Nigeria)en heb niets bijzonders gezien.
Zit me nu weer te verwonderen over de lokale mentaliteit hier in S.A.
Vinden kunnen ze mijn email adres (indirekt) gewoon op onze web-site.
Wil je in contact komen dan stuur je een email naar: order@blabla.com of info@, of sales@ en ga zo maar door.
Mijn secretaresse, ziet dat, filtert en stuurt het naar mij door.
Spam komt niet of nauwelijks door, het spamfilter op de email-server in Canada filtert zo goed als alle spam weg.
Ik zie niet onmiddelijk in deze vreemde email een manier om mijn firma op te lichten en laat natuurlijk niet graag een klant naar de concurrent lopen omdat ik geen emails beantwoord.
Ik ga dat tel. nummer eens bellen. Kijken wat daar voor een mooie zwarte hostess aan de lijn gaat.
Je hebt geen idee wat ik soms voor een onzinnige aanvragen krijg, die uiteindelijk uitlopen in een order van een paar ton.
Hier de tekst van een mailtje dat ik vandaag nog toekreeg. Mischien komt het ook wel van je toekomstige klant:
"Secure Your PayPal Account!
Dear PayPal ® Customer,
ZeLk23g0r11hNhw-z3Pb8bvWpyI6 -ZoBJzA
We need to inform you that during our security reform we are asking every user to become ID Verified, this security measure will protect our customers from account thefts and any other fraudulent activities. To secure your PayPal account please visit the link below:
Not available. Misschien is die mooie zwarte hostess van jou gewoon bezig met je concurrent Maar wie weet heb je nog geluk, kun je straks voor “sloppy seconds” gaan…