Dank je wel voor de suggestie. Maar als ik het EPG scherm van de zender opstart, zie ik wel het groene vakje “Timer toevoegen”. Als ik dat kies komt het bekende scherm met info over het op te nemen programma (Naam, Beschrijving, Timer type, …) maar hier zie ik niet een keuzemogelijkheid voor de map.
Ook als ik via Menu/Timer/“Voeg toe” hier terecht kom, zie ik hier of onderweg geen keuzemogelijkheid. Is er een bepaalde instelling van de satbox nodig?
Ja, heb ik geprobeerd. Via Mountbeheer/Mountpointsbeheer zie ik een optie voor de usb-schijf “Gebruik als vervanging voor de harde schijf”, maar dat heeft geen effect. Bij mijn vorige Rebox RE-8000HD PVR (waar overigens geen interne schijf inzat), kon ik duidelijk aangeven waar de opnamen naar toe geschreven moesten worden.
Omdat ik beide schijven via mijn laptop kan zien en beheren, kan ik zo bestanden uitwisselen, als dat nodig wordt.
Als mijn Vu+ een interne harddisk initialiseert, wordt het EXT4. Vastgesteld dat deze Vu+ (ultimate4K) ook kan omgaan met een vooraf NTFS geformatteerde disk.
Wat ik niet weet is of EXT4 hier eventueel voordelen heeft boven NTFS. Wie weet dat wel?
Ja, het is me nu duidelijk waarom ik eerst niet met de adviezen op gang kwam. Er loopt een topic over VTi, ik zal me daar op oriënteren. Hoe dan ook, dank voor alle hulp.
Staan je gebruiksinstellingen wel op “Expert”? Anders kun je in de timer niet zien waar je opname naar toe geschreven moet worden. Deze optie ontbreekt nu in de foto die je gepost hebt.
Oef!! Mooi zo, dank je wel. Locatie is nu te zien, nu moet ik de externe schijf nog werkelijk kunnen kiezen, lukt niet meteen, zal nog wel bij de instellingen voor die schijf geregeld moeten worden. Hij is te zien in Systeem/Expert instellingen/Harde schijf en in Netwerk/Mountbeheeer/Mountpoints beheer, waar hij Actief is met type mount CIFS share.