Ik ben op zoek naar een interface of schema tussen de electronische pulsgever op mijn 90 cm fibo schotel en mijn Vbox zodat ik de pulsen kan gebruiken voor de positie feedback op de Vbox.
De Vbox heeft een 5 volt beschikbaar , dus daar is al in voorzien.
Tot nu toe hebben aardig wat mensen dit bericht gelezen ,maar kennelijk heeft niemand het schema of de interface in hun bestanden staan,
Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of ik dat wel nodig heb,ik kan de output van de hallsensor toch niet direct aan de sensor input op de Vbox koppelen of wel?
Je hebt tussen de fibo motor en V-box geen interface nodig. In mijn herinnering staat er op de fibo motor welke aansluiting het is. Die komt dan overeen met de aansluiting op de V-box. Is al lang geleden dat ik daar mee gestoeid heb
De V-box heeft een pulserend signaal nodig. Normaal gaat dat via een reed contact, magnetische schakelaar. Maar ik denk dat het via een electonisch contact zoals een opto coupler enzo, ook zal werken. Alleen zal je de polariteit in de gaten moeten houden. Ik zoek allang naar een oplossing om de V-box te vervangen met een eps32 ofzo, zodat ik deze via een webif kan besturen.