Installeren Oscam 11880

Ik wilde Oscam 11880 installeren op een vu uno via een usb stick. Op image VTI. Hij installeerd maar ik kan hem niet terug vinden. Gewoonlijk stond hij bij de andere oscams bij het menu “beheer cams”. Is dit veranderd? Of doe ik iets fout?

VTi gebruikt de CAM manager ({blauw}{blauw}). OScam moet in /usr/bin met Attr 755. Ook moet je in /usr/script de config aanpassen zodat deze ook gestart wordt.

Ik bouw ze zelf en je kunt ze hier direct downloaden…

Ik heb ook de CAMmanager-blauw-blauw gebruikt. Maar daar zie ik de oscam 11880 niet. Voor de config gebruik ik dcc. Al jaren. En is ook altijjd goed gegaan.

Het zelfde gebeurd bij mijn VU+ Duo. :unamused_face:

was de attribute 755? dus uitvoerbaar bestand!

Dat weet ik niet. Dat is Linux. Maar ik heb hem gedownload van de Enigma2 site.

meestal staan ze niet op 755 en moet je zelf aanpassen

Als je DCC gebruikt dan zie je dat ook wel.

Maar downloaden moet je voor het VTI image van de oscam kenner T-J

https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/87241-oscam-binaries-dateidownloadthread-für-vu-mit-arm-architektur-hier-keine-fragen/&postID=2282005#post2282005

je moet wel aangemeld zijn bij vuplus-support

zo even helemaal vanaf begin

blauw blauw drukken zie je dit

installeer de softcam manueel

liefst altijd geavanceerd installeren

de IPK staat op je harddisk / HDD

kies het pakket en bevestig installeren

je ziet onmiddelijk resultaat

nu hoef je enkel nog de ander cam te stoppen en de nieuwe te starten = klaar

En het werkt na een seconde of vijf perfect op VTI

1 like

voor het maken van de screenshots gebruikte ik het webinterface op de pC die in een andere kamer staat, vandaar de timecode

Vale. Ga ik vanmiddag proberen.

Voor elkaar, de oscam gebruikt van T-J via usb. Zoals vroeger.

:wink::blush:

Hartelijk dank.

1 like

Ik wil de Oscam versie van onderstaande site graag installeren, ik download de Arm versie 11884, maar hoe kan ik die installeren want het is geen .ipk versie.

De oscam binary naar /usr/bin kopiëren. Via telnet de attributen op 755 zetten.

Bedankt

Ik heb het bestand wat ik gedownload heb in de de map/usr/bin geplaatst, moet ik het bestand wat ik gedownload heb " oscam-open_arm-11884" herbenoemen naar alleen " oscam" en het bestaande oscam bestand overschrijven? En als ik in DCC rechtsklik kan ik hem dan via attribute ook op 755 zetten.

En er staan ook nog diverse andere oscam bestanden in de map kan ik die dan verwijderen?

via DCC kan het en met de oscam manager moet je normaal niet herbenoemen maar hem starten en aanvinken starten bij begin

45 minuten geleden, bellejt zei:

de oscam manager

de softcam manager toch?

48 minuten geleden, intruder zei:

En er staan ook nog diverse andere oscam bestanden in de map kan ik die dan verwijderen?

ja dat kun je doen

yep tonski typo

1 like

Bedankt voor de info, ik heb de oscam-open_arm-11884 (herbenoemd “oscam”) in de folder usr/bin gezet…maar zie in VTI cam centrum deze niet staan. De 11883 versie heb ik geinstalleerd middels .ipk bestand, dit gaat vrij eenvoudig.

Ik heb er alles afgegooid, de nieuwe oscam erin…maar als ik in VTI cam centrum kijk, zie ik daar nu alleen nog een CCcam en OSCAM 11420…hoe weet ik nu zeker dat de laatste versie gebruik van OSCAM is 11884.