Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.
Leg eens uit: wat is dat?
In het programma van de ontvanger zit een routine die de CAM aanroept om de sleutels te verkrijgen die bij een bepaalde opname of live uitzending horen. Hierbij hoort een timing, die per merk CAM kan verschillen. Daar zit helaas geen standaard in.
In het verleden gebeurde het dan ook weleens dat de software voor een bepaalde CAM niet goed werkte, omdat de timing vast lag in een parameter.
Als je nu het programma zo maakt dat de timing afhankelijk wordt en dit telkens opslaat in een parameter, dan stelt het programma zichzelf op deze manier in op de gebruikte randapparaten, in dit geval de CAM.
Als je nu een CAM plaatst in de Inverto, zie je bovenin het scherm dat deze geinitialiseerd wordt, m.i. wordt dan de timing getest en vastgelegd. Ik kan me nog herinneren dat dit in de eerste firmware versies (vóór 1.04) niet gebeurde met alle ellende als gevolg.
Ik weet niet of ik een geluksvogel ben Zoals je weet had ik niet zolang geleden wat problemen, zenders inladen( CANALE 5 !!! ) Maar na een totale fabrieksreset loopt ze goed, en het zappen gaat ook snel nu.!! Maar nogmaals even afkloppen
Ik heb de SECA-3 kaart ook met de .103 gebruikt (zij het niet zo lang), en daarmee heb ik geen problemen ondervonden. Het is bij mij pas met de .104 begonnen. Ik be tussendoor ook nog even teruggegaan naar de .103: die was toen ook weer probleemloos.
Vanochtend was het helemaal mis: normaal gesproken is het bij zwart beeld voldoende de CAM even te verwijderen, nu moest ik zelfs rebooten.
Homer, maak eens de coaxkabels los aan de ontvanger en trek de stekker eens een half uurtje uit het stopcontact. Hare stijfkoppigheid hier heeft daarna haar streken laten varen.
Al heeft iedereen van ons blijkbaar een exemplaar dat ondanks onze goede zorgen z’n eigen gangetje gaat.
De ontvanger al meerdere malen zonder stroom gezet en dit toch zeker voor 15 uur de stekker eruit genomen! De coax kabel nog niet verwijderd. Ik maak mij niet veel zorgen meer, heb een nieuwe ontvanger besteld!
Ik ben ook aan het overlopen.
Hoewel: het zal wel een soort bigamie worden: een beetje trouw blijven aan de ene en ook gebruik maken van de andere (VU+ zal wel staan voor “Déja vu”)