[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104

Origineel bericht van: Invertist

Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.

Leg eens uit: wat is dat?

In het programma van de ontvanger zit een routine die de CAM aanroept om de sleutels te verkrijgen die bij een bepaalde opname of live uitzending horen. Hierbij hoort een timing, die per merk CAM kan verschillen. Daar zit helaas geen standaard in.
In het verleden gebeurde het dan ook weleens dat de software voor een bepaalde CAM niet goed werkte, omdat de timing vast lag in een parameter.
Als je nu het programma zo maakt dat de timing afhankelijk wordt en dit telkens opslaat in een parameter, dan stelt het programma zichzelf op deze manier in op de gebruikte randapparaten, in dit geval de CAM.
Als je nu een CAM plaatst in de Inverto, zie je bovenin het scherm dat deze geinitialiseerd wordt, m.i. wordt dan de timing getest en vastgelegd. Ik kan me nog herinneren dat dit in de eerste firmware versies (vóór 1.04) niet gebeurde met alle ellende als gevolg.

Versie .104 teveel vastlopers, wie kan me de link of zipfile van de vorige firmware .103 bezorgen

Origineel bericht van: eurobiker

… wie kan me de link of zipfile van de vorige firmware .103 bezorgen?

Geef per PM je e-mail adres maar.

V 104. draait hier tot nu toe goed. Kijken ,opnemen ,afspelen,decoderen, geen zwarte beelden !! (afkloppen)

gr. ger

Origineel bericht van: postduif

V 104. draait hier tot nu toe goed.

Je hebt altijd geluksvogels

Ik weet niet of ik een geluksvogel ben Zoals je weet had ik niet zolang geleden wat problemen, zenders inladen( CANALE 5 !!! ) Maar na een totale fabrieksreset loopt ze goed, en het zappen gaat ook snel nu.!! Maar nogmaals even afkloppen

gr. ger

Blijkbaar behoor ik ook niet tot de geluksvogels.

Nadat ik in mei 2009 een week versie 1.4.214.102 met volledige fabrieksreset had geïnstalleerd, heb ik op 30/12 mij nogmaals gewaagd aan versie .104.

Wel op 02/01 ben ik, net zoals in mei, teruggekeerd naar de laatste versie 1.3 (212.001).

Problemen met 1.4.xxx:

• niet in standby te krijgen;

• klok loopt regelmatig vast (meestal om 05u00);

• spontane onvoorspelbare reboot;

• na in standby te krijgen blijft HD draaien zelfs na een paar reboots;

• onvoorspelbaarheid als het automatisch decoderen goed zal verlopen.

ik weet niet of ik hier de firmwares mag plaatsen, want ik heb ze nu allemaal van de IDL7000S_V1_4_214_80 tot de IDL7000S_V1_4_214_104

Indien wel laat maar horen

homer

Ik heb hier nog heel oude (1.01): kan je zien wat er “vroeger” allemaal niet kon met de 7k!

En daarna via RS-232 weer updaten, want USB kende Inverta toen nog niet.

Maar zonder gekheid: je wilt toch niet terug baar minder mogelijkheden?

Als ik mij nog herinner had ik de 096 in de lemon en had al die problemen niet dus had ik die even gevraagd aan *******.

Voor alle zekerheid hou ik nu wel alle firmwares op een klein stickje.

homer

Origineel bericht van: Homer

…dus had ik die even gevraagd aan

de importeur!

Origineel bericht van: Invertist

Origineel bericht van: JosFop4Sat

Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.

Origineel bericht van: JosFop4Sat

Op zichzelf mooi, maar het lijkt erop dat telkens na enkele weken dit tegen zichzelf gaat werken, dus nu even duimen.

Ik duim weer (da’s wel heel lang geleden!).

Het duimen heeft niet geholpen (is trouwens ook geen gezicht voor zo’n oude vent…): de zwarte schermen zijn weer terug.

Ik weet niet hoelang jij de Seca III kaart inmiddels hebt, maar bij mij is het daarme begonnen, ook bij v.103.

Oké, de dame had wel vaker last van een blackout, maar nu weet je gewoon wanneer.

Vanuit stand-by tijdens 1 of 2 opnames, of lekker veel weggooien (vooral gecodeerd materiaal) in de library en dan ‘back to live’.

Ze is dan ook al bijna 4 jaar oud, misschien iets teveel omhanden?

Ik heb de SECA-3 kaart ook met de .103 gebruikt (zij het niet zo lang), en daarmee heb ik geen problemen ondervonden. Het is bij mij pas met de .104 begonnen. Ik be tussendoor ook nog even teruggegaan naar de .103: die was toen ook weer probleemloos.

Vanochtend was het helemaal mis: normaal gesproken is het bij zwart beeld voldoende de CAM even te verwijderen, nu moest ik zelfs rebooten.

Hallo,

De cam alleen uitnemen help voor geen kanten meer, enkel een reboot van die doos brengt terug beeld op het scherm!

homer

Homer, maak eens de coaxkabels los aan de ontvanger en trek de stekker eens een half uurtje uit het stopcontact. Hare stijfkoppigheid hier heeft daarna haar streken laten varen.

Al heeft iedereen van ons blijkbaar een exemplaar dat ondanks onze goede zorgen z’n eigen gangetje gaat.

Hallo,

De ontvanger al meerdere malen zonder stroom gezet en dit toch zeker voor 15 uur de stekker eruit genomen! De coax kabel nog niet verwijderd. Ik maak mij niet veel zorgen meer, heb een nieuwe ontvanger besteld!

homer

Ik maak mij niet veel zorgen meer, heb een nieuwe ontvanger besteld!

… in de hoop dat het aan de ontvanger ligt

…, heb een nieuwe ontvanger besteld!

homer

Overloper!

Ik volg die andere ontvanger ook met de grootste aandacht.

Origineel bericht van: vladimirke

Overloper!

Ik ben ook aan het overlopen.
Hoewel: het zal wel een soort bigamie worden: een beetje trouw blijven aan de ene en ook gebruik maken van de andere (VU+ zal wel staan voor “Déja vu”)