Naar aanleiding van een discussie in het nieuwsforum, heb ik dit topic geopend.
De discussie ging erover dat Monster SCART kabel betere beelden zou geven dan gewone goedkopere SCART kabel.
Verder werd er beweerd dat sommige netsnoeren “dof” klinken.
Ik kan hier me hier dus een hartverlamming over lachen. Mijn mening is zodoende bekend.
Ik vind dus dat audio en -videofielen voor 98% uit hun nek lopen te zwetsen.
Ik wil dus niemand beledigen die een andere mening heeft.
Heb je misschien een audio/videofiel in je vrienden of kennisen kring die er weer eens zo´n wildwest verhaal op los gelaten heeft, dan hier graag plaatsen.
Ik begin dan met de eerste.
Een vriend van mij, in hart en nieren audiofiel, beweerd dat hij alleen ´s avonds nog naar zijn versterker kan luisteren omdat het lichtnet dan “schoner” is van industrie-storing.
Hij plaatst zijn versterker altijd in noord-zuidrichting. Dit geeft een duidelijk transparentere klank i.v.b. met het aardmagnetisme.
Verder gebruikt hij uitsluitend kabels die “ingebrand” zijn. (dan zijn ze dus al van te voren aan de elektronen gewend)
.
Ook worden zijn kabels vermerkt met een pijl en altijd aangesloten in pijl richting. Dit verbeterd het geluid op onge-evenaarde wijze.
Ik heb mijn vriend aanbevolen professionele hulp te gaan zoeken omdat ik hem niet meer kan helpen.
![]()