Weet iemand waar ik een aan/uit schakelaar kan kopen voor de vu+ ultimo 4k? Zie afbeelding:
Deze schakelaar zit ook in de vu+ solo 4k en de duo 4k.
Weet iemand waar ik een aan/uit schakelaar kan kopen voor de vu+ ultimo 4k? Zie afbeelding:
2 uren geleden, bellejt zei:
Deze topic heb ik zal al door genomen. Echter is deze schakelaar iets specials. Het is alles in 1 blokje. Zie afbeelding:
Helaas kan ik geen standaard losse schakelaar nemen.
Je kan proberen de schakelaar te repareren. In eerste instantie goed inspuiten met kontakt spray. Lukt het dan nog niet, kan je met behulp van 2 dunne schroevendraaiers het tuimel gedeelte eruit wippen. Uitkijken dat er geen veertjes ontsnappen! Schoon schuren en spray en weer monteren. Is wel lastig. Een andere oplossing is on de kontakten rechtstreeks naar de print door te verbinden.
Op 30-10-2022 om 14:07, Ventura zei:
Mooi, is dus idd leverbaar, maar er blijven 49 stuks overâŠ
dus gewoon doorverbinden en de stekker zelf als aan/uit schakelaar gebruiken.
11 uren geleden, Steve zei:
Super. Hartelijk dank voor deze tip Steve
.
10 uren geleden, Frans B zei:
Mooi, is dus idd leverbaar, maar er blijven 49 stuks overâŠ
Zie PM.
Ik reageerde op het bericht van Steve. Ik weet dus niet waar je ze uit voorraad kunt bestellen.
kan je gewoon vervangen door een voedingsblokje en aparte schakelaar
Yep domweg doorverbinden en wil je nog schakelen.
Wat dacht je van een snoerschakelaar âŠ
of een tuimelschakelaar ergens op de achterplaatâŠ
Op 11-11-2022 om 10:59, bellejt zei:
kan je gewoon vervangen door een voedingsblokje en aparte schakelaar
2 uren geleden, iemand zei:
Yep domweg doorverbinden en wil je nog schakelen.
Wat dacht je van een snoerschakelaar âŠ
of een tuimelschakelaar ergens op de achterplaatâŠ
Dat is zeker een oplossing. Echter wil ik de functionaliteit behouden ivm eventuele verkoop. Zodat het nog beetje âdummy proofâ is. Het lijkt dat deze schakelaar nergens te koop is.
Zet daar toch gewoon een gelijk uitziende schakelaar naast, plaats zat.
Trouwens , is dat toestel niet meer in garantie?
Nog niet ingespoten met kontaktspray? grote kans dat het weer goed gaat werkenâŠ
Op 12-11-2022 om 22:11, mebo870 zei:
Zet daar toch gewoon een gelijk uitziende schakelaar naast, plaats zat.
De wens is om de ontvanger in originele staat te houden. Anders zijn er voldoende koper(s) die zitten te zagen daar over.
Op 12-11-2022 om 22:28, Frans B zei:
Nog niet ingespoten met kontaktspray? grote kans dat het weer goed gaat werkenâŠ
Afhankelijk wat de staat is van de contacten. Als de contacten eenmaal goed geoxideerd en of ingebrand zijn dan helpt kontaktspray ook niet zo veel.
Op 12-11-2022 om 22:28, Frans B zei:
Dat lost alleen tijdelijk wat op, contactspray is voor âluie mensenâ
Als de schakelaar al defect is, tuurlijk is dat mogelijk maar wel vreemd.
De Ultimo4k heeft zelf geen intern ingebouwde voeding, de spanning komt van een adapter af, ik zou de schakelaar lekker doorverbinden, als je de spanning eraf wilt halen trek je de connector los, er zijn genoeg apparaten die werken zonder een schakelaar.
Ik zou gaan voor een losse âwip schakelaarâ die in de opening van de behuizing past of pas te maken is.
De defecte schakelaar desolderen. Pootjes van de nieuwe schakelaar met draad doorverbinden met de printplaat.
We hebben massaâs wip schakelaars die stuk gaan zei de verkoper die mân receiver voor RMA in behandeling nam.
Die plug trekken of opnieuw insteken zoals Tech2 schreef is toch echt beter NADAT je de box officieel in deepsleep per menu gezet hebt
Misschien een domme vraag. Als ik de schakelaar laat zitten, zijn het dan de 2 naast elkaar in het rode kader bij de Ultimo4k?
Lijkt er wel op. Even een Ohm-meter erop en je weet het zeker.