Je bedoelt dat de lnb wat schuiner of minder schuin moet staan? Maar hoe kunnen de andere zenders dan wel goed zijn?
Dat de adapter niet constant is?
Ja iets dergelijks zal het zijn. Misschien elco’s? Dat heb ik niet onderzocht. Als je de spanning inclusief belasting door de ontvanger kunt meten heb je uitsluitsel. Ik zag ook verschil in zenders maar vooral dat het slechter was na het opnieuw in het stopcontact steken dus afgekoeld.
Wacht, ik moet erop terugkomen. Het was geen originele adapter maar een instelbare! Heel gek als ik hem op 9 Volt zette ging het wat beter, noodoplossing. Ik heb de ontvanger om laten ruilen. Misschien is het de schakelvoeding in de ontvanger die ral is.
Een defecte ontvanger komt minder vaak voor dan een defecte LNB of coax kabel (verbinding). Alhoewel een ontvanger natuurlijk stuk kan gaan (voeding) gebeurt het minder. Het feit dat het probleem niet continue speelt is het meer aannemelijk dat je het buiten de ontvanger moet zoeken. Als de ontvanger stuk is blijft hij stuk en niet af en toe.
Een defecte ontvanger komt minder vaak voor dan een defecte LNB of coax kabel (verbinding). Alhoewel een ontvanger natuurlijk stuk kan gaan (voeding) gebeurt het minder. Het feit dat het probleem niet continue speelt is het meer aannemelijk dat je het buiten de ontvanger moet zoeken. Als de ontvanger stuk is blijft hij stuk en niet af en toe.
De redenatie van dat de ontvanger het soms doet en soms niet en daarom probleem buiten de ontvanger moet zoeken kan ik volgen. Maar als ik deze redenatie doortrek geldt dit dan niet voor kop en kabel.
Bij kabel kan ik met nog voorstellen als ie niet goed aangesloten is en er wind staat dat er een storing opkomt. Maar gisteren en vandaag ook weer is het windstil.
Wanneer er slechts een transponder geen ontvangst heeft zou ik het in je schotel afstelling , lnb of antennekabel zoeken.
Ik heb inderdaad het idee dat het ergens buiten de ontvanger zit.
Heb hdmi kabel vervangen. Ook nieuw stekkertje in input ontvanger.
Nog geen 2 jaar geleden nieuwe kop erop gezet en nieuwe aansluiting gemaakt.
Huidig resultaat. Ned 1 valt soms weg en komt weer terug.
Ik ga het vlg doen.
Omdat de schotel op de schoorsteen zit en lastig te bereiken is ga ik de schotel ergens anders plaatsen. Mede ook omdat ik twijfel aan kwaliteit kabel omdat deze in dit najaar al 40 jaar oud is