geen fastscan op et 9000

Gegroet,

Na een nieuwe zenderlijst opgehaald te hebben kan ik mijn ‘provider’ TV Vlaanderen (ook niet binnen M7 group - zie bijlage) niet meer terugvinden.

Fastscan TV vlaanderen lukt dus niet meer. Ben totaal geen expert; zie ik iets over het hoofd ?

alvast dank.

IMG_20240601_172849218_HDR.pdf

IMG_20240601_172830332_HDR.pdf

Ik denk dat je geen astra 23,5 ontvangt. De fastscan wordt vaak nog van de astra1 op 19,2° ingeladen.

Of tuner configuratie is fout.

alle zenders van 23,5 zijn beschikbaar; echter niet in de volgorde + benaming TV vlaanderen.

poort A = 23,5

poort B = 19,2

in het verleden nooit problemen met deze configuratie gehad

Standaard is 19,2 poort A en 23,5 poort B. Maar dat kan bij je installatie natuurlijk anders zijn.

Hoe oud is je image? Je kan op deze oude receiver makkelijk openPli 9 installeren.

Dag Frans, gezien ik met de ontvanger nooit problemen ondervond kan ik me niet herinneren dat het image werd aangepast. Ontvanger is intussen meer dan 10 jaar oud :wink:

Kan je kort toelichten welke meerwaarde een pli-update biedt ? Zou het euvel hiermee opgelost zijn ?

met een update wordt vanalles gedaan. dus ook de fastscan list

moet ik dan gaan voor open pli 9 ? Ben met updates beetje argwanend mbt stabiliteit. Als ik vooraf backup neem van huidige config. vermoed ik dat ik ook de pli naar vorige versie kan herstellen ?

Wanneer er nu een fout in je configuratie zit wordt die bij een nieuw image weer terug gezet.

Na 10 jaar zou ik alles vers onstellen bij een image update.