Ik heb op een aantal hd kanalen geen beeld.
Ik zoek hulp van iemand die dit bij mij thuis op wil komen lossen.
Woonplaats is omgeving Nederweert.
Ik heb op een aantal hd kanalen geen beeld.
Ik zoek hulp van iemand die dit bij mij thuis op wil komen lossen.
Woonplaats is omgeving Nederweert.
Beste ik-wil-tv-kijken
Welkom op dit forum
Zijn het de HD-kanalen op de Astra 23,5 die je niet kunt bekijken?
Heb je wel beeld op de Astra 23,5 van de SD-zenders?
Heb je wel een aanvullend HD-abonnement?
Heb je een duo-lnb?
Had je dit probleem voorheen niet?
Ik heb een schotel met een duo kop 19.2 en 23.5 en 4 kabelaansluitingen.
dit is aangesloten op een tv met dvb-s ingang met 1 kabel.
In het ci slot zit een kaartlezer en een canaldigital kaart.
ik heb een hd abo bij canal digitaal
Ik heb geen beeld op de volgende hd kanalen: ned 3, rtl 5, rtl 7, veronica , en net 5.
Deze kanalen werken wel op sd
het heeft ooit gewerkt en doet het al een tijdje niet meer.
Verwijder die transponder eens en voer hem daarna weer handmatig in.
Het gaat dus om:
12.188 - horizontaal - DVB-S2 -8PSK - 27500 - 2/3
Je bedoelt 12187 ??
Ik weet niet hoe, of ik kan geen transponders verwijderen. ik heb geprobeerd handmatig te zoeken op deze transponder.
op deze transponder heb ik signaalsterkte 0
Staat mijn kop dan verkeerd??
Als je een duo-lnb hebt, zouden beide koppen signaal moeten geven. Tenzij de de schotel niet goed hebt gericht.
Als je achter de schotel staat, welke kop heb je dan in de lnb-arm? De linker of de rechter van de duo?
Als ik achter de schotel sta zit de linker kop in de arm, dit is volgens mijn de kop van 19.2, de 23.5 kop staat een beetje hoger als de 19.2 kop
Ik heb net ook even de kabels onder de lnb verzet naar de 2 vrije aansluitingen, geen resultaat hierop.
Na wat verder onderzoek weet ik dat het signaal op alle horizontal transponder 0 is.
Het signaal op de vertical transponders is 100%
Als de horizontale transponders op 19.2 E wel werken, is waarschijnlijk de LNB stuk.
Als ook op 19.2 E de horizontale het niet doen, krijgt de LNB geen polarisatie signaal.
Horizontaal is 18 volt.
Transponder op 19.2 horizontaal en vertical beide ca 100% signaal.
Tijd voor een andere LNB.
Beste ik-wil-tv-kijken
Jij hebt een duo-lnb met vier aansluitingen.
Het zou al gek moeten zijn dat alle vier de aansluitingen defect zouden zijn.
Sluit je coaxkabel eens aan op een andere aansluiting van de duo-lnb. Misschien dat het dan wel werkt.
Wel eerst de spanning van je satelliettuner afzetten.
Dat van die spanning eraf dat wist ik wel,
Ik gebruik op dit moment maar 1 van de vier aansluitingen. er zitten wel 2 kabels op de lnb.
Ik heb eerder vandaag de 2 kabels al eens verplaatst naar de andere 2 aansluitingen, dit had echter geen resultaat.
Vanavond willen we tv kijken(er doen het gelukkig nog een paar zenders) dus ga ik morgen nog even de andere 2 nog niet geteste aansluitingen proberen. als dat niet werkt moet er maar een monteur komen met een nieuw exemplaar.
Sprietje, heb ik het verkeerd als ik denk dat de elevatie niet 100 % is? Ik zou toch de helling eens controleren.
Er zit maar een horizontale rf versterker in die LNB, als die defect is krijg je op geen enkele uitgang signaal.
Beste gors
De elevatie van de schotel is niet het eerste waar ik aan denk.
@ik-wil-tv-kijken ontvangt zowel de Astra 19,2 als 23,5 met o.a. Ned.1 HD, Ned 2 HD maar niets is natuurlijk uit te sluiten.
Ik vraag me wel af of de duo-lnb op de juiste schuinte is ingesteld volgens de lijn van CanalDigitaal, zie blz. 4 van dit PDF-document:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/heruitrichten-schotelantenne.pdf
Ook is het niet het beste dat de kop van de Astra 19,2 in de klem zit, beter is de kop van de Astra 23,5 zoals ook in bovenstaande CanalDigitaal instructie is aangegeven.
Als je de duo-lnb met de kop van de Astra 23,5 in de klem gaat zetten, moet wel de schotel iets naar het oosten gedraaid worden en de elevatie 1 graad zakken.
@ik-wil-tv-kijken, welke schotelmaat heb je, trouwens?
Heb je de f-connectoren van de Astra3-coax nog even goed gecontroleerd?
Als er een beetje vocht bij is gekomen, kan dat ook gevolgen hebben voor het polariseren.
@ik-wil-tv-kijken geeft in bericht 10 aan dat hij 100% signaal heeft op zowel de horizontale als verticale transponders van de Astra 19,2.
Ik heb een 85 cm schotel en ook een lnb met de pootjes wat verder uit elkaar als een 64 cm schotel. ik heb ook nog een duo lnb liggen voor een 64 cm schotel. heeft het zin om daar even me te testen.
@ik-wil-tv-kijken geeft in bericht 10 aan dat hij 100% signaal heeft op zowel de horizontale als verticale transponders van de Astra 19,2.
Maar regelmatig benadrukken we in dit forum dat percentages en dB’s per ontvanger verschillen en geen objectief beeld geven.