Ik merkte al een tijdje op dat het signaal van Astra 3 waarvan de LNB centraal in de houder zit niet meer maximaal is. Bij controle van de LNB-houder bleek dat alle drie de plastic LNB-houders gescheurd zijn waardoor de LNB’s losjes in de houder zitten. Enig idee of er nog een bedrijf is waar deze set te verkrijgen is?
Welkom, veel gezien maar deze ken ik niet. Wellicht weet onze schotelexpert @Sprietje meer.
Ja Sprietje is nog steeds een heel bekende naam voor mij ![]()
3d-printen in ABS of ASA is eventueel ook mogelijk, de uitdaging zit dan echter in het exact natekenen.
Op mijn schotel in de Ardèche zit dezelfde beugel met lnb-houders in perfecte staat dus eentje ervan zou kunnen dienen om exact te natekenen…
Dat moet met een (digitale) schuifmaat en een beetje oefenen op tinkercad.com goed te doen zijn. Ik zou de beugel dan wat breder maken voor de stevigheid.
Of maak een duidelijke tekening op papier met de maten, dan maak ik het ontwerp voor je. Printen kan je dan bij een lokale printfarm.
Ja die triple-lnb houder is zeker nog verkrijgbaar. In Nederland alleen voor 2 lnbs, in Duitsland op flink wat plekken voor 3 lnbs.
Hoe kan ik een persoonlijk bericht sturen naar Alleyoop?
Als eens geprobeerd op zijn naam te klikken? ![]()
Dankzij Sprietje weet ik waar ik deze triple LNB-houder kan bekomen ![]()
Misschien tieripje eromheen?
Dat komt heel snel los en het is ook moeilijk om de LNB perfect te draaien.
Maar de nieuwe zijn al onderweg ![]()