In de auto komt de ARD mux zo goed als overal storingsvrij door terwijl die zwakker is, ZDF en WDR op hogere plaatsen en waar weiniger bebouwing is.
Ik denk ook dat je beter een andere antenne kan gaan halen Rodger, Heerlen&Nuth zijn verder weg dan Kerkrade en daar moet het echt wel gaan.
Als ik gewoon achterom buiten sta komt alles al binnen.
Op de slaapkamer staat ook een DVB-T bakje met een kleine sprietje zonder versterking tegen het raam met rolluik dicht en het signaal is rond de 80% gelijk aan Heerlen zoiets.
Met rolluik open komt Dusseldorf ook binnen..
Ik heb gisteren een One-for-all DVB-T sprietje (SV 9310. Deze is met een adapter versterkt) gekocht, maar de ontvangst gaat nauwelijks vooruit op m’n USB DVB-T stickje. Zelfs als ik het sprietje uit het zolderraam op het dak zet en ga scannen, dan heb ik moeite om alle Duitse zenders te ontvangen (In woon in Kerkrade, minder dan 1 km van Herzogenrath!). De ARD/Phoenix/Arte/Festival komen prima binnen, maar vooral ZDF/Kika komen nauwelijks tot helemaal niet binnen, om maar te zwijgen over zenders uit Düsseldorf of Köln. Ook WDR/MDR/NDR komen wel binnen, maar ook hakkelend. Weet iemand nog een écht goede DVB-T antenne (zonder nu direct een hark nodig te hebben)? Ik weet dat een hark het beste resultaat geeft, maar ik heb liever iets compacters. Zijn wellicht die antennes van König wat?