Dreambox 8000 openpli 7.3 upgraden?

In het VU topic heb ik aangegeven dat mijn VU Ultimo er mee gestopt is. In afwachting van een herstel waar ik wel eens aan zal beginnen met een frisse en heldere kop heb ik mijn oude getrouwe 8000 weer eens van stal gehaald na een jaartje of zes in de kast.Zoals verwacht even de kabels versteken van Vu naar DB en stroom er op en gaan met die banaan. Probleemloos. Ietwat trager maar alles werkt perfect. Daar staat evenwel nog een openpli 7.3 op . Heeft het zin te upgraden naar 8 of zels 9?

Als het een originele box is zou je kunnen naar upgraden naar 9.2 ,het mooie is dat Openpli het nog ondersteund.

het is een originele box. Het kan dus maar heeft het zin? Welk voordeel?

Nee zou ik niet doen, wordt die alleen trager van. Kortom alleen maar nadelen.

Het geheugen van de DM8000 is ook voor huidige standaards ‘krap’. Hoe groter het image, hoe minder ruimte voor plug-ins (en zeker die ook nog data bewaren in de flash). Zou die 7.3 er gewoon op laten staan. Heel veel moderne zaken kan hij vanwege de trage SoC niet of nauwelijks aan..

je kan hem ook zo laten als het allen mar dient om te kijken .. of naar een hogere pli versie

of je kan er ook ATV opzetten

maar denk dat pli 7.3 wel een van de beste was toen effe geleden

ik zal mijn 8000 ook nog eens aansluiten en kijken welke soft er opstaat

1 like

Ik heb een favorieten lijst naar de dreambox gezonden met dreamboxedit en deze kanalen voornamelijk Canaaldigitaal dienen te werken zonder al te veel freezes. Dat doen ze dus met 7.3. Maar ondertitels zijn noodzakelijk daarom is satelliet nog altijd beter dan mijn MIBox iptv zonder ondertitels. Waarom zou ik er ATV opzetten?

welke softcam heb je erin staan

Oscam

deze heb ik erop staan en werkt prima

versie 8.3

en softcam OSCam 2.24.10-11842-802.. deze werkt geen gestotter

misschien moet je eens bij je oscam .. oscam dvbapi .leegmaken

Ik heb voorlopig geen dvpapi lijn in mijn oscam config. Ook werkt mijn 7.3 prima dus was de oorspronkelijke vraag : is een 8.3 beter dan 7.3 en wat is er dan beter?

Oordeel zelf,

https://wiki.openpli.org/Releasenotes-7.3

https://wiki.openpli.org/Releasenotes-8.3

De vraag is eigenlijk, waarom updaten wanneer alles perfect werkt.

Wil je verbetering, begin dan met de hardware.

De introductiedatum van de Dreambox DM8000 HD PVR was in december 2008, de laatste rolde in 2012 van de band.

De hardware stand der techniek is ruim 18 jaar oud.

precies alles werkt prima en voor mijn huis tuin en keukengebruik volstaat dat ruimschoots.Voor een bakje van 18 jaar oud dat toen pakweg Bf 50.000 koste was dat een geweldige investering..Dus we kijken rustig verder.

De freezes komen eigenlijk alleen bij gebruik van c-lines… Met een eigen kaart heb je zelfs met oeroude firmware en softcam gewoon prima beeld. Mijn DM8000 draaide eerst met CCcam 2.3.0 en later met de eerste versie van OScam Trunk 1,1…. Nooit last van freezes behoudens heel slecht weer..

Ik heb een huidige Scarthgap (testbuild) op een DM8000 draaien en die is groter dan een release-9.2, een 9.2 zal dan ook probleemloos draaien op een DM8000.
Ik heb de scarthgap wel met een aangepaste image moeten flashen zodat de image wat kleiner werd en heb de plugin later weer via de pluginmanager geïnstalleerd, maar dat terzijde.