Dream Property GmbH… Het einde

Nee, dat was een ‘seven year itch’…

8 uren geleden, michaelangelo zei:

Dus de dreambox Seven kunnen we niet verwachten?

En de Goliath ook​:face_with_crossed_out_eyes:

Goliath is uiteindelijk de DM9x0 geworden… Goliath is door de jaren heen steeds weer aangepast en aangepast om de nieuwste stand van techniek te hebben. Dat is ook de reden waarom het steeds werd verlengt. Goliath was de naam van het project en niet de naam van de uiteindelijke box (al had het handig geweest IMHO om dat juist wél te doen)… Maar ja, mosterd na de maaltijd.. De teerling is geworpen…

Als ik nu nog een One combo zou kopen, is het dan nog wel mogelijk deze op te tuigen met juiste software, nieuwste/laatste frontprocessors e.d.

Want waar zijn die nu te vinden…:roll_eyes:

Hoi B17

Der zijn genoeg firmwares te vinden op verschillende sat sites, en der zijn ook wel mensen die de software op hun pc hebben staan incl originele (maar is wel iets van 240mb, moeilijk te versturen) moet dan ff ergens geupload worden.

Gr Mike

Als je het AIO image gebruikt en de AIO feed installeert gaat dat prima. Daar werkt inmiddels de VOD ook weer op.

Is dat niet Gutemine met het After Earth Project?

Ja, onder andere… Alleen weet je bij Gutemine nooit wat hij voor alter-agenda heeft….

Op 25-7-2023 om 10:12, Tonskidutch zei:

Maar het grote succes is toch wel de cardshare voor de Dreambox en gelijksoortige die afgelopen twintig jaar geweest en nu de ondergang omdat Providers inderdaad alles dicht timmeren betreffende Conditional Access. Ofschoon mensen bij IHAD bijvoorbeeld zogenaamd geen support voor cardsharing gaf.

De concurrentie zat niet stil en brachten gelijkwaardige en snellere boxen uit qua CPU en NIC . Een DM8000 met een 100 Mbit interface vond ik destijds al een falende visie voor een media box. Het zal niemand verbazen dat een visie die niet kan aarden in de context van satellietTV of kabelTV slechte omzet heeft. De gesloten systemen van de providers hebben echter na 20 jaar gewonnen en dat zal de belangrijkste reden zijn.

Volgens mij is dat inderdaad de echte reden: veel mensen kochten een box om te kunnen aan cardsharing doen, een aantal anderen omdat ze wilden meester zijn over de eigen opnames.

Met CI+ en diens opvolgers wordt dat steeds meer onmogelijk gemaakt.

Denk ook aan het feit dat streaming steeds populairder wordt tov. DVB-C, en daar is de ondersteuning van die boxen veel minder.

Ik vermoed dan ook dat de andere merken (VU+, etc.) het ook geen jaren meer gaan uitzingen.

Wie er al één heeft, zal die natuurlijk zo lang mogelijk gebruiken.

Ik had al een dreambox voor cs bestond. Het was lekker hobbyen met destijds emulator en zo.

De beperking van meerdere opnames zijn beperkt, maar ik heb nu vu en Gigablue, en ben voor de opnames nog altijd baas.

Ik heb voor de ip zenders een originele box, maar momenteel is het nog altijd leuk een enigma ontvanger te hebben.

Ik heb veel plezier gehad met db’en, maar hun 525 en 9xx was niks.

Er is klaarblijkelijk een nieuwe investeerder gevonden die Dream uit het slob wil trekken… De hoofdwebsite is weer terug en het board geeft nu:

Top,

Nou das mooi, kunnen ze gelijk beginnen aan een DB Two voor cable en Sat :grinning_face:

Goed dat ze terug komen.

1 like

Top, ik hoop dat ze weer terug komen!

Er zijn hoopvolle ontwikkelingen…. De hoofd website en de support website zijn weer online. Op het officiële forum wordt bekend gemaakt dat deze binnen enkele weken ook weer online komt met meer nieuws….

2 likes

@All,

Dear Drembox Community

, gr.

Zilverster.

Wat ik niet snap is dat men kennelijk helemaal geil wordt op het moment dat de naam Dre(a)mBox voorbij komt, laten we eerlijk zijn, de enige echt goede box die ze op de markt hebben gezet is de DM8000, de rest is gewoon een 13 in een dozijn doos, niets vernieuwend.

Ook al zouden ze terug komen, de markt is volledig verzadigd, voor een paar tientjes koop je een box die alles kan en wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding alle dre(a)mboxen ruim verslaat…

Wat is dan top of the bill op dit ogenblik?

9 uren geleden, Tech zei:

Wat ik niet snap is dat men kennelijk helemaal geil wordt op het moment dat de naam Dre(a)mBox voorbij komt, laten we eerlijk zijn, de enige echt goede box die ze op de markt hebben gezet is de DM8000, de rest is gewoon een 13 in een dozijn doos, niets vernieuwend.

Ook al zouden ze terug komen, de markt is volledig verzadigd, voor een paar tientjes koop je een box die alles kan en wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding alle dre(a)mboxen ruim verslaat…

Maar hebben zij het concept niet ontwikkeld, en zijn die anderen niet eerder kopieën van wat Dream ooit als nieuw lanceerde?

Op die manier hebben ze wel een verdienste.

De DM8000 was inderdaad een topproduct.

Persoonlijk denk ik dat de glorietijd van deze boxen voorbij is.

Als alles naar IPTV en streaming gaat en die boxen kunnen dat niet aan qua beveiliging, dan denk ik dat het niet zo heel veel uitmaakt wie het overneemt.

Laten we die oude modellen alstublieft snel vergeten JA.

Natuurlijk was je al heel wat als je een Dreambox had en ook nog kon beheren!

Maar jongens (en meisjes) ik kocht in 2010 een Vu+ DUO twin voor de helft van de DM7020HD en sindsdien nooit meer getreurd om dream property GmbH

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Laten we die oude modellen alstublieft snel vergeten JA.

Natuurlijk was je al heel wat als je een Dreambox had en ook nog kon beheren!

Maar jongens (en meisjes) ik kocht in 2010 een Vu+ DUO twin voor de helft van de DM7020HD en sindsdien nooit meer getreurd om dream property GmbH

Ik had het niet over status, maar Dream heeft toch veel van die zaken zelf ontwikkeld, die dan door andere gekopieerd werden?

Ik had in 2009 een Dreambox 8000, het heeft toch een hele tijd geduurd tot ik andere modellen zag waar je ook een dubbele sat en dubbele kabeltuner tegelijk kon hebben.

Vermits er toen nog geen FBC tuners waren, was dit best wel handig.