Het is momenteel een gekkenhuis. Ik kan geen site meer openen (die ik interessant vind). Binnen 3 seconden staat er een cookie-policy op je scherm. Site blokkeert totdat je op wat voor manier op ‘akkoord’ druk. Sommige sites gaan daar heel ver in, druk je op het ‘kruis’=afsluiten, hoppa!!! Cookies toch geaccepteerd! Het lijkt de laatste maand wel een cookie razzia… Zelfs NU.nl is eraan (geen reactie mogelijkheid meer omdat ze cookies eisen)..
tja, allemaal een gevolg van de europese regels omtrent MIFID en GDPR …
indien niet akkoord dan krijg je geen toegang meer tot de gevraagde pagina.
3 uren geleden, cookie monster zei:
Ik heb de IB-provider-link eens bekeken , en als je alles bijeen telt , nou …
er komen extra onkosten bij , de addertjes … welke mensen vergeten !!
Eeen beetje onderhandelen (ik had all een Fritzbox) en de eenvoudigste formule (Snel internet en vaste telefoon - heb geen nood ann hun GSM).
Mijn laatste maand afrekening (inclusief telefoons): € 23.67
Het is iedere maand beneden € 25,00
Heb geen nood aan de snellere formule, want de proximus lijn gaat niet sneller dan 40 mbit/s wegens de afstand.
8 minuten geleden, Jean-Claude zei:
tja, allemaal een gevolg van de europese regels omtrent MIFID en GDPR …
indien niet akkoord dan krijg je geen toegang meer tot de gevraagde pagina.
Dan heb ik maar geen toegang meer. Indien de meesten zo zouden reageren (maar ze gaan toch overstag) zou het vlug gedaan zijn met deze geintjes. Enorm tergvallende bezoekers aantallen, en dus gereduceerde reclame inkomsten.
Allen samen hebben we het antwoord in onze handen.
1 uur terug, Kabeltje87 zei:
Fritzbox
Die had ik bij Dommel en die heb ik nog steeds in mijn kast !! Fritzbox 7360
Je zei dat je het goedkoopste IB-pakket had , ik zie dat dat 29,50€ per maand kost ??
Ik heb nog eens extra bij hun tarievenplan gekeken , en … euh ??
Met mijn GSM zit ik al sinds 1999 bij Mobistar (Orange)
1 uur geleden, Kabeltje87 zei:
Dan heb ik maar geen toegang meer. Indien de meesten zo zouden reageren (maar ze gaan toch overstag) zou het vlug gedaan zijn met deze geintjes. Enorm tergvallende bezoekers aantallen, en dus gereduceerde reclame inkomsten.
Allen samen hebben we het antwoord in onze handen.
Misschien is het je niet duidelijk, maar het is een wettelijke verplichting volgens Europese wetgeving.
De website is verplicht je toestemming te vragen op straffe van hoge boetes en sluiten van de website.
1 uur terug, cookie monster zei:
Die had ik bij Dommel en die heb ik nog steeds in mijn kast !! Fritzbox 7360
Je zei dat je het goedkoopste IB-pakket had , ik zie dat dat 29,50€ per maand kost ??
Ik heb nog eens extra bij hun tarievenplan gekeken , en … euh ??
Met mijn GSM zit ik al sinds 1999 bij Mobistar (Orange)
Ja. Telefonisch onderhandelt dat ik geen modem nodig had, en dan ging er wat van de prijs per maand af.
Maar misschien doen ze dat niet meer.
Heb ook een Frtitz 7360
9 minuten geleden, Kabeltje87 zei:
Maar misschien doen ze dat niet meer.
Ik had bijna scarlet , maar dan moest je de telefoontjes er nog bij tellen ,
en ik kwam een pak duurder uit dan bij Orange !! De Fritzbox 7360 was geschikt !!
Nu kan ik onbeperkt naar de vaste thuislijn & GSM bellen in België ,
en naar’t buitenland , vaste thuislijn gratis , GSM , sommige landen gratis
Maar ik bel bijna nooit naar’t buitenland , soms wel via de vaste lijn !!
Gratis telefoon klinkt natuurlijk mooi.
Maar e.e.a. hangt af hoeveel u belt.
Ik had voorheen scarlet, en daar kreeg ik een mooi overzichtje idere maand wat ik gebeld had. En daaruit kon ik concluderen dat voor mijn verbruik het niet loonde om een abbo te nemen met gratis telefoon. Telefoons worden hier altijd betaald met max 2 Euro per maand. Was bij scarlet wel beduidend meer - hogere tarieven
Ons verbruik valt dus goed mee.
We skypen ook wel regelmatig.
En de GSM kost mij max 10 euro per jaar. Ik heb dan ook nog een Nokia.
Heb nl geen nood aan internet terwijl ik niet thuis ben.
Data verbruik is een ander paar mouwen. 500-600 GB/maand
24 minuten geleden, Kabeltje87 zei:
Gratis telefoon klinkt natuurlijk mooi.
Maar e.e.a. hangt af hoeveel u belt.
34€ Internet
10€ Vaste lijn = onbeperkt bellen
- Sociaal tarief GSM (Ik heb letterlijk geen internet op mijn GSM)
Mobiel Internet heb ik niets aan , op een tablet zou nog kunnen ivm videobellen & kijken ,
maar niet heel lang , en ik wil zo’n ding niet constant meesleuren !!
Met de GSM bel ik heeeel weinig , of wanneer ik niet thuis ben ,
en dan nog enkel wanneer nodig !!
19 uren geleden, ceesv zei:
Misschien is het je niet duidelijk, maar het is een wettelijke verplichting volgens Europese wetgeving.
De website is verplicht je toestemming te vragen op straffe van hoge boetes en sluiten van de website.
Misschien is het U niet duidelijk. Die websites hoeven helemaal niets te vragen, als ze geen gegevens bewaren en/of doorverkopen.
Dat ze hiermee stoppen dan zij al die vragen niet nodig.
Maar ja, dat gebeurt niet. Het verdienmodel weet je…
Zonder functionele cookies ga je niet meer comfortabel surfen op het internet.
Doe ik toch al jaren hoor: alle cookies worden bij afsluiten internet verwijderd (zoveel mogelijk toch) alle trackers edm (wat vinden ze nog allemaal uit) doe ik wekelijks verdwijnen
als ik naar een pagina surf waar ik al geweest ben, moet ik inderdaad alles opnieuw ingeven (voor de bank betekent dit volledig kaartnr ingeven edm…) vervelend, maar niet onoverkomelijk…
Ik snap niet waarom Nederland en Vlaanderen niet gewoon gezamenlijke zenders hebben.
Die is er, BVN.
Verder verschillen Nederland en Vlaanderen dusdanig, dat gescheiden omroepen gerechtvaardigd zijn.
Op 15-8-2020 om 13:54, ceesv zei:
Zonder functionele cookies ga je niet meer comfortabel surfen op het internet.
Die wetgeving heeft alles verpest zoals de overheid wel vaker dingen verkloot, nu kun je idd niet meer zonder cookies te accepteren surfen, ja ze kunt ze wel automatisch accepteren en telkens weggooien maar dat werkt ook niet lekker.
Vroeger werden cookies gewoon gezet, en kon je de browser instellen dat je ze niet wilde maar was er ook geen cookie muur.. dus werkte de site als gewoonlijk.
Meer nieuws over Streamz op 3 september om 13u30 op hln.be en Kanaal 11 van Telenet.
Ik zie nergens dat ze Ultra HD abonnement aanbieden?
Ah, hun energie vretende decoders kunnen maar tot Full HD.
HIER alle informatie (HLN website, was wat veel om te kopieren, wel interessant om te lezen)
10 minuten geleden, Jean-Claude zei:
HIER alle informatie (HLN website, was wat veel om te kopieren, wel interessant om te lezen)
Had deze info al lang gelezen er staat geen enkele woord of melding dat ze ultra HD aanbieden en ook niets van HDR.
Dus kan je al met zekerheid zeggen dat de maximum streams Full HD zijn, terwijl de concurrenten wel Ultra HD en HDR aanbieden.