in sommige skins kun je dat linksonder in de infobar zien na de OK-knop wat het is. bij gemini zou je onder de gele knop die multi-epg kunnen zetten denk ik, ik heb dat zelf nog niet geprobeerd echter…
Als je de autoresolution plugin installeert (wat sowieso aan te bevelen is vanwege een beter beeld op de SD kanalen), dan kan je tv het onderscheid weergeven. Het info schermpje van de tv zelf geeft dan weer naar welke resolutie je zit te kijken.
Op het risico af dat er mensen boos worden vraag ik me af wat voor vraag dit is. Maar om antwoord te geven op de vraag: Dat zie je aan het beeld, direct, in een oogopslag. Verder staat het in 99% van de gevallen prominent in beeld samen met het station-logo.
Als je het verschil niet meer ziet tussen SD en HD dan moet je dringend naar de oogarts.80% van de mensen hebben nood aan een bril zonder dat ze het zelf weten.
Sommigen vinden het nou eenmaal leuk om feitelijke cijfertjes te weten. Zendt een zender nou echt in 1920x1080i uit of is het “slechts” 1440x1080i zoals BBC-HD? En dan hebben we natuurlijk ook nog 720p.
Net als de bitrate plugin voor een deel van de mensen totaal niet interessant is (het zal hen aan de kont roesten hoe hoog de bitrate is) is het voor een ander deel weer wel.
Zelfs al zenden ze uit in 1920x1080… als het geupscaled naar HD is dan moet je het toch ff met eigen ogen testen. Dan zeggen cijfertjes helemaal niets.
Ik gebruik op de laatste PLi de dTV HD skin van Kerni en die geeft de resolutie netjes weer in de OSD balk.
Voor de liefhebbers, zie bijlage.
Zip uitpakken, de héle map kopieeren naar: /usr/share/enigma2 en dan de skin selecteren via de gebruikelijke manier in het menu.
nou heb lang gezocht naar hoe die skin in mijn db te krijgen maar lukt niet
weet iemand waar dit programma te vinden en even uit te leggen hoe ik dit moet doen
zou fantastisch zijn bedankt
Jongens, er staat toch duidelijk wat te doen met die skin. Progjes als DCC gebruik ik al helemaal niet, heb je ook niet nodig.
Files kopieeren naar een Dreambox vindt ik het makkelijkst met gewoon Windows Verkenner, dan heb je geen progjes of andere tools nodig.
Hieronder een korte uitleg hoe je box voor FTP te benaderen vanuit Windows Verkenner:
Start Internet Explorer, ga eerst naar Extra-Internetopties en tabblad geavanceerd en vink de optie “FTP mapweergave inschakelen” AAN.
Herstart Internet Explorer en geef het volgende in: ftp://ipadres-box, login en wachtwoord waar ie om vraagt is root en dreambox.
Die pagina die je nu ziet niks mee doen verder, maar voeg de “site” toe aan je favorieten onder de naam Dreambox en sluit Internet Explorer af.
Gan naar Windows Verkenner (Start, rechtse muisknop en kies verkennen)
In Windows Verkenner ga je naar de balk bovenin en ga je naar favorieten en kies je voor de Dreambox.
Hij vraagt wederom om de login en wachtwoord, vink nu de optie “wachtwoord opslaan” AAN
In de rechtse kolom zie je nu de mappenstructuur van je Dreambox, heel simpel allemaal.
Nu de box gewoon met Windows Verkenner te benaderen is kun je bestanden naar alle gewenste mappen kopieeren zoals ook de skin van hierboven.
De map HDD bijvoorbeeld is je evt. Harddisk die in je box zit, kijk daar maar eens op.