De warmtepomp komt terug. Het nieuwe kabinet wil de warmtepomp verplicht stellen als er geen warmtenet beschikbaar is. Huishoudens die in 2029 hun kapotte cv-ketel vervangen, krijgen bij installateurs dan zo’n warmte-installatie aangeboden.
Of ons energienet dan de benodigde stroom gaat leveren?
Op koude winterse dagen waar de vraag groot is leveren windmolens en zonnepanelen vaak geen energie.
Of zou onze nieuwe minister-president tegen die tijd weten hoe je huizen verwarmt met kernenergie?
Met slim bedoelen ze dat ze die dingen op afstand uit kunnen zetten. Stelletje schoften daar in den Haag.
Maak je geen zorgen, we hebben een betrouwbare overheid, toch?
Minister: apparaten van burgers worden niet ‘zomaar’ op afstand uitgezet
_maandag 19 februari 2024, _
Slimme, aanstuurbare apparaten worden de norm in Nederland, maar burgers hoeven niet bang te zijn dat hun apparatuur ‘zomaar’ op afstand wordt uitgezet. Dat laat demissionair minister Jetten voor Klimaat en Energie weten. Onlangs ontstond er ophef over de Actieagenda netcongestie laagspanningsnetten, met plannen om de overvolle elektriciteitsnetten tegen te gaan.
In de Actieagenda staat dat slimme en aanstuurbare apparaten de norm worden. Het gaat dan om apparaten en systemen die in staat zijn om in reactie op een signaal (gedragsmatig of geautomatiseerd) de vraag naar of het aanbod van elektriciteit aan te passen zonder dat de gebruiker hier veel overlast van ondervindt. “Een signaal kan zowel een prijssignaal zijn als een directe instructie”, aldus de uitleg.
Tijdens een debat in de Tweede Kamer eind januari merkte Jetten op dat hij niet bij burgers in de meterkast ging zitten. “De minister zit niet aan de warmteknop van uw douche. Daar bemoeit de minister zich niet mee. Punt.” Naar aanleiding van de problemen met netcongestie stelde de BBB Kamervragen aan Jetten. In zijn beantwoording maakt de minister nogmaals duidelijk dat slimme, aanstuurbare apparaten de norm worden
Je koppelt nu 10 nieuwe steden aan je topic over de verplichte warmtepomp.
Dat zijn verschillende topics, daar één geen nieuwe steden gebouwd gaan worden en twéé er dus geen herverdeling zal hoeven plaatsvinden.
Nieuwe steden in Nederland kun je alleen plannen, bouwen als er geld is. Welnu dat is er niet dus niet. Buitenlands geld is er genoeg. Maar wie wil in een overvol land nog investeren?
en spannend hoe je met 72dB aan de bron op 36dB uitkomt op 50 meter afstand
Als ik zo door die nieuwe plannen van de coalitie heen blader en er informatie over hoor in de media zal er niet veel van terecht komen. Maar dat is mijn inschatting.
Voor woningbouw heeft men in Duitsland bijvoorbeeld het woningtype E bedacht dat zonder langere procedures onmiddellijk ingezet kan worden om geprefabriceerde, circulaire en dus genormeerde woningen te plaatsen op de daarvoor bestemde bouwlocaties.
En nogmaals noem ik het voorbeeld stacaravan park, zoals dat reeds 20 jaar bekend is in USA. Voor die sleurhut is geen bouwvergunning nodig alleen apk.
Technisch specificaties van de Daewoo DDAE10500DSE-3G:
Specificatie
Details
Brandstof
Diesel
Max. vermogen (400V)
8100 W
Max. vermogen (230V)
7300 W
Continu vermogen (400V)
7500 W
Continu vermogen (230V)
6700 W
Geluidsniveau
72 dB
Batterij
36 AH
Inhoud brandstoftank
15 L
Type motorolie
10W30 (Let op: reeds gevuld)
Afmetingen (B x H x L)
88 cm x 72 cm x 56 cm
Gewicht
165 kg
Ah, die heb ik een tijdje overwogen om aan te schaffen maar die 165 kg die schrok me wel af. Hebben een hele partij op troostwijk gestaan. Ik ben benieuwd hoe goed die dingen tegen een scheve belasting kunnen.